WebbPlatsen lanserar lättanvänt projektledningsverktyg för alla

När stora företag i stor utsträckning numera arbetar i projektform så blir det också naturligt att det är ett arbetssätt som sprids till mindre företag och även till projekt i hemmen. För många börjar och slutar de första försöken till projektledning vid ett Excel-ark eller ett anteckningsblock därför att de inte har råd att köpa ett datorbaserat projektledningsverktyg som låter dem skapa ordning där det tidigare var kaos, och det till en vettig prislapp.

Därför lanserar WebbPlatsen i Sverige AB nu sitt nya verktyg xSentio Redmine - ett projektledningsverktyg som alla, både små och större företag så väl som hemanvändare kan använda för att skapa bättre ordning på alla former av projekt.

Allt är ett projekt! Oavsett om du ska renovera sommarstugan eller utveckla ett intranät på jobbet så finns det så otroligt mycket att vinna på att arbeta i projektform med planering och styrning över alla som på något sätt är inblandade i projektet, säger Joaquim Homrighausen, VD på WebbPlatsen i Sverige AB.

xSentio Redmine låter dig som projektledare bjuda in andra som deltar i ditt projekt. Om du exempelvis renoverar sommarstugan kan du låta hantverkare och leverantörer vara med i projektet och dela information och dokument med varandra. Om du projektleder utvecklingen av det nya intranätet på jobbet så kan utvecklare och designers prata direkt med varandra och dela information via xSentio Redmine. Oavsett projektform kan alla se hur deras olika delar i ett projekt ligger till tidsmässigt och på så sätt skapar det en större insikt för alla i tidsplaneringen och du som projektledare får också mer tid över till annat.

Om man är intresserad av att betala dyrt så finns det gott om projektledningsverktyg som låter dig göra just det. Vi vill erbjuda våra kunder en prisvärd tjänst som är enkel att komma igång med enkel att arbeta i och som inte kostar skjortan, säger Joaquim Homrighausen, VD på Webbplatsen i Sverige AB.

xSentio Redmine låter kunden starta med två användarkonton på en delad server och därefter kan kunden växa till att ha en helt egen server med obegränsade mängder användare och diskyta.

För mer information om xSentio Redmine, se www.xsentioredmine.se, eller kontakta:

Joaquim Homrighausen
WebbPlatsen i Sverige AB