Gjut unika och kreativa skapelser med weber vitbetong

Gjut unika och kreativa skapelser med weber vitbetong

Med weber vitbetong finns ännu större möjligheter att skapa unika objekt och föremål och variera dess utseende.

Att betong är allt annat än grått och trist har blivit tydligt de senaste åren när allt fler har upptäckt tjusningen med materialet för att gjuta kreativa skapelser, dekorationer, utsmyckningar och konstruktioner. Materialet förstärker den känsla man vill skapa interiört med till exempel en gjuten bänkskiva i köket eller ett tvättställ i badrummet.

”Den vita betongen skulle jag säga har ett mer elegant och lyxigt uttryck än den traditionella gråa betongen, säger Martin Carlsson, Produktchef Betong. Jag tycker den gör sig extra bra när man ska gjuta bänkskivor eller trädgårdsdetaljer, så som figurer, krukor, avgränsningar till rabatter med mera. Vill man själv experimentera med färgpigment är den vita betongen också en betydligt bättre bas att utgå från”.

weber vitbetong är en lättarbetad produkt som fyller ut formen väl och ger naturtroget vita ytor. Eftersom den härdade betongen är beständig mot frost kan gjutna objekt och detaljer stå utomhus året om.