Mindre tunga lyft med lättare säckar

Lättare säckar för bättre ergonomi

För att minska de tunga lyften ser Weber över alla sina förpackningar och byter ut 25 kg säckar mot 20 kg eller lättare. Förra hösten slutfördes bytet till 20 kg säckar på vårt golvsortiment och fram till 2020 kommer vi etappvis att byta även på våra övriga produktområden. Med det nya formatet ligger säckarna även bättre på pall och hålls rena och snygga. Vi passar också på att ge våra säckar en helt ny och snygg design med förbättrad produktinformation och tydliga symboler med användningsområden och läggningsinstruktioner. Först ut under våren är följande produkter:

Produktområde betong:

weber grovbetong weber finbetong
weber exm 702
weber exm 703
weber dry-mix 85
weber dry-mix 85 pumpbar

Produktområde puts- och fasad:

weberase 222 mur- och putsbruk b weberbase 224 mur- och putsbruk c
weberbase 133 putsbruk b hand
weberbase 135 putsbruk c hand
webertherm 261 putsbruk EF
weber gullex murbruk M2,5

Sunda system och produkter för hållbart byggande

Weber har en marknadsledande ställning inom mineralbaserade byggprodukter på den svenska marknaden. Weber utvecklar, tillverkar och säljer produkter och system för bygg och anläggning inom mur- och puts, golvavjämning, betong, plattsättning/tätskikt samt Leca® block, -husgrunder och -element. www.weber.se

Saint-Gobain Sweden AB är företaget bakom varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER och Weber. Företaget ingår i den franska Saint-Gobain-koncernen med ca 179 000 anställda. I Sverige bidrar drygt 850 anställda till en omsättning på drygt 3,2 miljarder SEK.

Christian Carlsvärd

Produktchef Fasad Ventilerat, putsbruk, murbruk och Leca