maxit Renovate - skräddarsydda och energibesparande renoveringar för fasader, balkonger, våtrum och golv.

Under lågkonjunktur är det naturligt att man investerar i renovering av befintliga byggnader istället för nybyggnationer. Detta är aktuellt just nu, inte minst i och med återinförandet ROT-avdraget i december 2008.

Syftet med renovering är att återställa en byggnad till det skick som ur funktionssynpunkt är jämförbart med ny, samtidigt som det estetiska intrycket förhöjs. Renoveringen inkluderar i många fall förbättringar som energibesparande åtgärder och anpassning till nutida byggnormer beträffande hälsa och miljö. Detta medför en förbättrad inomhusmiljö samt en värdehöjning av fastigheten.

maxit renoverar Sverige
maxit har en marknadsledande ställning inom den svenska byggmaterialmarknaden. Vi har både produkterna och kunskapen för renovering av de flesta byggnader - detta gäller självklart även för nybyggnation av ovanstående.

Med konceptet Renovate underlättar maxit planeringen och genomförandet för väl utförd renovering av fasader, balkonger, våtrum och golv. maxit erbjuder i konceptet Renovate kompetens och kunskap i de omfattande frågeställningar som idag står högt på agendan hos alla som renoverar. Detta innefattar allt från rekommendationer för konstruktionsuppbyggnad till omfattande energi- och fuktsimuleringar för specifika projekt.

Säkra system
maxit har produktsystem för fasad, golv och våtrum som är testade och verifierade av en tredjepart (ex. SP, Sveriges Tekniska Forskningsinstitut) för att säkra funktion och livslängd samt att de klarar krav som ställs i gällande byggregler och rekommendationer.

Certifierade entreprenörer
Certifierade maxit Entreprenörer inom fasad och golv samt branschutbildade våtrumsentreprenörer säkerställer att maxits produktsystem appliceras korrekt med utarbetade rationella, säkra och kostnadseffektiva metoder.

För mer information kontakta:
Stefan Björs, Produktchef Betong, tel 08-625 61 89
Jonas Winther, Produktchef Fäst och Fog, tel 08-625 60 81