Weber lanserar marknadens första väggnära golvbrunn med färdigmonterad brunnsmanschett

Fuktskador i våtrum har länge varit ett problem för både husägare och försäkringsbolagen. Ca 80% av skadorna i våtrum uppstår i anslutning till golvbrunnen. I ett led att förebygga dessa skador lanserar nu Weber en golvbrunn med fabriksmonterad våtrumsfolie som brunnsmaschett.

Weber Designbrunn är en rektangulär golvbrunn, s.k. golvränna, med fabriksmonterad våtrumsfolie. I och med att folien är fabriksmonterad på brunnen elimineras risken för att vatten ska komma in mellan brunnen och tätskiktet och att ett av de kritiska momenten försviner för installatören av brunnen. En väggnära brunn kan placeras tätt intill en vägg i duschzonen.

Weber Designbrunn är av rostfritt, syrafast stål vilken gör den mindre känslig för de kemikalier den kan komma i kontakt med, den kan därför installeras både i bostäder och i offentliga miljöer. Slukristen är vändbar, på ena sidan är det stilrent borstat stål och vänder man på den kan man istället fälla in klinker så att brunnen på ett diskret sätt smälter in i golvet.

Weber Designbrunn finns i tre olika längder: 70 cm, 80 cm och 90 cm. Folien är av samma material som tätskiktstapeten weber.tec folie.

Weber Designbrunn ger en godkänd konstruktion tillsammans med Webers tätskiktssystem Tec Foliesystem och Tec Dispersionssystem. Weber Designbrunn är testad enligt branschens krav på väggnära brunnar. Weber Designbrunn har 10 års garanti på både brunn och tätningen.