Webhallen firar 20 år 5:e februari

Webhallen fyller 20 år!

Webhallen, som började sin historia i en enkel källarlokal har på bara 20 år lyckats bli en av Sveriges populäraste e-handlare. Detta har skett genom att vara ledande inom omnichannel där man länge kombinerat e-handel med fysiska butiker. Under dessa år har Webhallen dessutom stått för många imponerande milstolpar.
Bland annat har man skapat ett unikt medlemssystem med både ett egenutvecklat spel och achievements som kunderna kan samla på sig genom att handla från butikerna eller hemsidan. Under 2000-talet blev man även enormt uppskattade i spelkretsar för sina påkostade och unika release-event vid släpp av stora titlar.

För att fira bjuder man i slutet av februari in till fest, både i flaggskeppsbutiken på Sveavägen och på hemsidan. Det vankas exklusiva erbjudanden men även en chans att få överblicka deras historia samt viktiga milstolpar.Det kommer även att byggas exklusiva datorer i en begränsad 20 års-upplaga, happenings ute i butikerna och man kommer anordna en tävling där en lycklig vinnare går hem med 20.000 kronor i presentkort.

Marknadschefen Anton Nilsson summerar: ”Webhallen har ett unikt koncept, både som återförsäljare och som arbetsgivare betraktat. Det har resulterat i att vi verkligen kunnat omfamna vår bakgrund som gamers och teknikintresserade tillsammans med våra kunder och kollegor från dag ett. Visst har vi stött på utmaningar på vägen men vårt 20-årsjubileum blir, utöver en hyllning till vår historia, ett startskott för att tydliggöra vad vi står för igen!

Webhallen 2019; Ett omnichannel-företag från start, tidigare DI Gasell och ett mångårigt VA-superföretag, har på kort tid vuxit till att idag vara en av Sveriges ledande återförsäljare inom datorhårdvara, hemelektronik, gadgets, spel och film. Med butiker i gallerior så som i Mall Of Scandinavia, Täby Centrum, Sickla Köpkvarter och centrala stadslokationer erbjuder Webhallen ett unikt utbud i dessa miljöer.

Webhallen är en del av Komplett Group, nordens största e-handelsaktör med totalt 18 nätbutiker. 2017 hade Komplett Group en omsättning på 8,5 miljarder norska kronor.