Apple godkände Weblink Unified 2.0

I dagarna blev iPhone-appen för Weblink Unified 2.0 godkänd av Apple. I maj lanserades molnväxeln Weblink Unified 2.0 efter ett intensivt utvecklingsarbete och samtidigt var appen för Andrioid klar. Nu är även iPhone-appen godkänd och därmed är molnväxeln komplett.

– Vi har jobbat parallellt med apparna för både iPhone och Android, men det tar alltid några veckor längre att få godkännande av Apple, säger Roger Werin, vice VD på Weblink IP Phone.

I appen styr man samtalen på samma sätt som i den nya softphone (Weblink Communicator) men appen är anpassad för iPhone-användaren som känner igen sig i navigering och i viss mån ikonerna.

Att koppla mobilen till företagsväxeln genom Weblink MEX skapar fler fördelar än att bara ringa gratis till kollegor, koppla samtal etc.

– Mobilen är hela tiden synkad med växeln och dina andra enheter vilket gör att man faktiskt kan styra sin fasta telefon via appen. Eller så styr man sin mobil via softphonen om man känner för det. Detta skapar möjligheter att verkligen anpassa telefonin till sig själv.

Appen för Weblink Unified 2.0 innehåller:

Status på kollegor

Koppla samtal

Köhantering

Logga i och ur kö

Profilhantering (hänvisning)

Samtalshistorik

Röstmeddelanden

Spela in samtal

Visa valfritt nummer ut

Hantera samtal med annan enhet

Chatt