Företagstelefoner byter till molnväxel efter 25 år

Företagstelefoner AB är en av Sveriges största återförsäljare av kundplacerade telefonväxlar. Under drygt 25 år har de varit ledande på telefonsystem från Ericsson-LG och när de var som störst sålde de ca. 130 system per år.

Sedan några år har marknaden för kundplacerade telefonsystem minskat kraftigt till fördel för molnbaserade telefonsystem. Det innebär att Företagstelefoner har fått anpassa sig till detta och nu har även tiden kommit till att de själva väljer att migrera sin egen telefoni till Weblink Unified 2.0.

– Marknaden har förändrats och vi anpassar oss till de tjänsterna som marknaden efterfrågar. Genom att nu själva använda Weblink Unified 2.0. får vi en ännu bättre inblick och förståelse för fördelarna med molnbaserade system gentemot kundplacerat telefonsystem, säger Patrik Dubén, försäljningsansvarig på Företagstelefoner AB.

Vad är största skillnaden?

– En molnväxel ger större flexibilitet, framförallt när man jobbar mobilt och utanför kontoret. Visst kan man lösa det mesta med kundplacerade system, men marknaden efterfrågar hela tiden nya tjänster och mobiliteten ligger i fokus där molnbaserade system har funktionaliteten inbyggt från början. Sedan är Weblink Unified 2.0 unik i och med att alla funktioner ingår som standard och att den administreras via användarvänligt webbgränssnitt och appar som ger en enkelhet för både användare och administratör.

Företagstelefoner AB
Patrik Dubén
patrik.duben@ftab.com

• återförsäljare
  • fullmex

Weblink IP Phone AB är en svensk telefonioperatör med en komplett portfölj av kommunikationstjänster. Med en egen telefoniplattform levererar vi IP-centrex, SIP-anslutningar, ISDN, samt mobiltelefoni och internetanslutningar. Sedan starten 2004 har vi nu vuxit och idag har vi kunder över hela världen. Vår målsättning och ambition är att vara det naturliga valet för alla företag när det gäller kommunikationstjänster.