Weblink förlänger samarbetet med Alingsås HK

Under de senaste fyra säsongerna har Alingsås HK och Weblink samarbetat. Avtalet har inneburit att Weblink varit platinapartner och bland annat levererat hela telefonilösningen för kansliets personal och Potatiscupen. Avtalet för säsongen 2016/2017 blev klart dagarna innan premiären i Handbollsligan (tidigare Elitserien).

Alingsås HK har varit i SM-final de tre senaste åren. Föreningen har sedan första SM-guldet 2009 varit en av de ledande klubbarna i Sverige med sin fartfyllda handboll. 2014 tog man sitt andra SM-guld och kraven från spelare, medlemmar, supportrar och partner är stora.

Under våren 2016 uppgraderade Alingsås HK till molnväxeln Weblink Unified 2.0 och nu när samarbetet fortsätter finns planer på att nyttja funktionerna för att om möjligt locka mer publik till elitlagets matcher.

– Vi vill hjälpa till att utveckla klubben på det vi är bra på. Bland annat har vi planer på att låta den spelare, som finns i annonser och marknadsmaterial inför varje match, läsa in ett meddelande som spelas upp när man ringer huvudnumret, innan man kommer vidare till knappvalen. Vi har även diskuterat att använda Weblink Callback vid exceptionella tillfällen som t ex slutspel- eller finalbiljetter då kansliet blir nerringt. Om man kan styra det till att alla intresserade lämnar sitt nummer så kan kansliet ringa tillbaka i turordning så att det blir rättvist för alla, berättar Magnus Borgh, marknadschef på Weblink.

Annonseringen inför varje hemmamatch kommer att följa ett koncept där en spelare ur truppen finns på bild och vars unika egenskaper lyfts fram. Första matchen 12/9 valdes rivjärnet och lagkaptenen Max Darj. Annonskonceptet har tagits fram av företaget Bobby Bannister.

• sponsring

Weblink IP Phone AB är en svensk telefonioperatör med en komplett portfölj av kommunikationstjänster. Med en egen telefoniplattform levererar vi IP-centrex, SIP-anslutningar, ISDN, samt mobiltelefoni och internetanslutningar. Sedan starten 2004 har vi nu vuxit och idag har vi kunder över hela världen. Vår målsättning och ambition är att vara det naturliga valet för alla företag när det gäller kommunikationstjänster.