Weblink Support är nu Gigaset-certifierade

Under hösten har tre medarbetare på Weblink Support genomgått en utbildning för Gigasets produkter. Och nu hänger tre certifikat på väggen inne på supportavdelningen.

Gigaset tillverkar och marknadsför några av marknadens bästa trådlösa telefoner. I många telefonilösningar som levereras av Weblink väljer ofta återförsäljare Gigaset-telefoner för att bygga upp dect-system.

– Utbildningen gick verkligen på djupet och vi fick kunskap om hur i stort sett varje funktion är tänkt att användas. Vi har fått bredare kunskap speciellt gällande Gigaset N720, säger Simon Nylund.

Alla IP-telefoner som levereras av Weblink är konfigurerade och klara för användning direkt ute hos kund. Det gäller även alla Gigaset-telefoner och nu är de dessutom konfigurerade av certifierad personal.