Testgänget i Stockholm reser till StarWest

I veckan som kommer, reser delar av testgänget på Webstep till en av världens absolut bästa konferenser inom test & kvalitetssäkring, StarWest. Konferensen går av stapeln mellan den 1-8 oktober i Anaheim, Kalifornien.

STARWEST® som är en av de äldsta och mest respekterade konferenserna inom test och kvalitetssäkring löper över 7 dagar där möjligheter ges till nätverkande och lärande. Konferensen täcker ett brett utbud med några av de hetaste och mest efterfrågade ämnena inom test.

Från oss på Webstep åker ambassadörerna Mats, Alex, Fredrik, Henrik, Johan och Peyman till USA för att lära sig och lära ut.

Fokus på konferensen för i år är olika Tekniker & Metoder inom Test, Test Automation, DevOps, Mobile, IoT, Process & Metrics, Agila Metoder, Ledarskap, Säkerhet samt Projektledning.

Mer info om själva konferensen hittar man här https://starwest.techwell.com/

Under veckan som följer kommer vi att berätta mer om själva konferensen och äventyren i USA.

Som anställd i andra konsultbolag är det väldigt sällan man ges möjligheten att delta på event och konferenser som kanske inte alltid ligger direkt inom sitt eget verksamhetsområde. Hos oss på Webstep, satsar vi passionerat på vidareutveckling av den anställde genom att proaktivt investera i framtiden.