Stressad tillvaro i ert arbete med marknadsföring?

Inte mottaglig för mer information? Många sitter idag på dubbla positioner vilket ofta leder till stress och minskad kreativitet. Att er personal besitter stor kompetens om er verksamhet och era produkter får betraktas som en självklarhet. Det intressanta är vem eller vilka på företaget som ansvarar för att sammanställa kunskapen och förmedla den till marknaden på ett effektivt och säljande sätt. Är det någon av säljarna, säljchefen eller kanske någon tekniskt ansvarig som också fått ansvaret för er marknadsföringsstrategi? I många mindre och medelstora bolag är detta ett faktum, man sitter på två eller ibland t.o.m. tre stolar vilket ofta leder till stress och nästan alltid till ineffetivitet.

Lösning?

I en perfekt värld tillsätts en person som ansvarar för all marknadsföring, i realiteten sätter tyvärr ekonomin begränsningar men det kanske finns andra lösningar?

Webunit har en tydlig idé om hur man skapar en hållbar marknadsföringsstrategi och vi fungerar som ett aktivt stöd i marknadsföringsarbetet. Med en tydlig struktur i marknadsföringen underlättas arbetet för ansvarig person när det gäller analys, idéer och innehåll. Man vet vad som behöver göras och varför.