Bostäder i Borås gör ombyggnadsprojekt tillgängligt i 3D

Allt fler kommunala bostadsbolag väljer idag att lyfta fram sina byggprojekt med hjälp av 3D.

Bostäder i Borås har under vintern samarbetat med 3D-byrån wec360° för att 3D-visualisera ombyggnadsprojektet i Brämhult. För att skapa bra förutsättningar för kommunens invånare att hållas informerade och inspirerade om projektet, använder man paketlösningen wecHome. Paketet innehåller bland annat tjänster som virtuella rundvandringar och fotorealistiska stillbilder som skall guida kommunens invånare rätt.

"När vi stod inför vår första nyproduktion av hyresrätter i Borås var det första gången på drygt 20 år som vi satte spaden i marken för ett större projekt. Inför uthyrningen ville vi passa på att visa upp den moderna hyresrätten för boråsarna. Detta gjordes med WEC360:s hjälp. I marknadsmaterialet för Solrosen använde vi oss av  rumsbilder och planlösning som togs fram för oss. Vi hade också en 3D-visualisering på vår hemsida som en viktig del för att presentera de nya lägenheterna.

Intresset för kvarteret blev över förväntan mycket tack vare att det fanns ett bra underlag att visa upp för den blivande hyresgästen vad gäller utförande, möbleringsförslag, utrustning och standard. Idag är de 107 lägenheterna uthyrda och lägenheterna fulla av liv.

Nu tar vi nya tag på Brämhult i Borås och även där är det WEC360 som hjälper oss med produktion av bildmaterialet."

/ Petra Agnroth, Informationsansvarig AB Bostäder i Borås

Ombyggnadsprojekt

Det populära området Brämhult har nu blivit ett spännande ombyggnadsprojekt i regi av Bostäder i Borås. Totalt blir det 11 stycken radhus av de 68 nya bostäder som kommer byggas. Rydsgatan passar till flera typer familjer med sitt breda utbud av boendealternativ. Den stora innergården med god uppsikt är perfekt för småbarnsfamiljer och de två våningsplanen med god plats som cityradhusen erbjuder, är som gjorda för familjer med lite större barn.

• Kommunal service

• kommunala bostadsbolag