Minimerad installationstid med kablage och IP67 distributionsblock från Weidmüller

En diversifierad industri ställer höga krav på både flexibilitet och exakthet. För att möta behoven erbjuder Weidmüller utöver sitt standardsortiment även unika, skräddarsydda lösningar för varje typ av situation. Med Weidmüllers distributionsblock IP67 och kablage blir även en komplicerad installation snabb och säker.

I takt med ökad automatisering efterfrågar industrin alltmer avancerade kabellösningar. Samtidigt ställs krav på både snabba och säkra installationer. Weidmüller har lång erfarenhet av att förse både den svenska och internationella marknaden med bland annat kablage och IP67 distributionsblock för en rad olika behov och miljöer.

– Weidmüllers kablage finns i flera längder och utföranden, allt från patchcords till hela cordsets med ett stort urval av kontaktdon. De är IP-klassade i flera olika nivåer för att kunna tillgodose även de mest krävande industrimiljöerna med säkra och snabba lösningar. Det ska vara enkelt att kontaktera med oss, säger Henrik Adolfsson, produktchef på Weidmüller.

Kontaktdonen sträcker sig från mindre, cirkulära don för viktkänsliga applikationer, till de klassiska, länge beprövade M12-donen. Kablagen finns för både kommunikation och spänningsmatning, såväl som signalhantering.

Enkelt att beställa kundspecifika lösningar

De färdigkonfigurerade produkterna finns i längderna 1, 3, 5 och 10 meter. För att bibehålla smidigheten och säkerheten även i trånga, besvärliga miljöer erbjuder Weidmüller åtdragningsverktyget Screwty.

– Utöver de prefabricerade lösningarna går det även via vår sajt att enkelt beställa kundspecifika lösningar. Det är möjligt att konfigurera kablaget på en rad olika nivåer, där allt från längd, kabeltyp och kontaktdon går välja helt efter varje specifikt behov, säger Henrik Adolfsson.

Mer information om produkterna hittar du på weidmueller.com/cord-sets

• #weidmueller
  • #cordsets