Welandkoncernen visar vägen

Förra året gick startskottet för vår stora satsning mot en mer koncerngemensam monter på Elmia Subcontractor. Med en 400 kvadratmeter stor monter visade vi att vi har en vilja av stål. På årets mässa hoppas vi kunna locka er besökare med något alldeles extra. Med egen scen i montern har vi tagit in experter som kommer föreläsa om högst aktuella ämnen.

Expertis i montern

Genom Welandkoncernens satsning på kompetensutveckling kommer ni bland annat att få ta del av Stora Enso som berättar om möjligheter och utveckling inom biokomposit samt K.D. Feddersen som förklarar varför plast är det bästa miljövalet. Andra föreläsare under veckan är bland andra SSAB, BIM och Svetsutvecklarna.

– Vi plockar in de främsta experterna inom olika områden för att interagera med våra kunder och besökare, väcka tankar och visa hur vi ser på saker och ting. I grund och botten handlar det om att utvecklas tillsammans med våra kunder, säger Mattias Andersson.

Se vårt gedigna program nedan och planera in i kalendern redan nu.

I år representeras Welandkoncernen av sex bolag och alla kommer vi att bjuda på nyheter inom våra egna specifika områden.

Året som gått

Vi fortsätter vår resa och kommer presentera såväl produktnyheter som utökade möjligheter att styra hela lager med hjälp av olika mjukvaru- och hårdvarulösningar. Genom förvärvet av Kodverkstan tidigare i år så äger Weland Solutions nu helt WMS-systemet Compact Store. Tillskottet har gjort det möjligt att lyfta systemet till en ny nivå med en rad förbättringar och helt nya funktioner.

Inför 2020 står Welandkoncernen samlade för att ta oss an nya utmaningar och vi hoppas att ni följer med oss på resan.

Klicka här för gratisbiljett till mässan

• mässa
  • welandkoncernen