Weland Lagersystem byter namn

Weland Lagersystem med sina ytsmarta lager- och effektiva logistiklösningar expanderar och säljer nu mer på exportmarknaden än i Sverige. – Idag är vi ett globalt företag med en internationell målgrupp. Nu förstärker vi vår organisation och breddar vårt erbjudande för att kunna växa tillsammans med våra kunder. Samtidigt byter vi namn till Weland Solutions AB, säger Björn Karlsson som är VD.

Från Småland ut i världen
Bolaget startades i Smålandsstenar 1999 och har vuxit stadigt sedan dess. Idag finns företagets produkter och lösningar i anläggningar i 28 länder. – Vår största enskilda marknad är fortfarande Sverige, men försäljningen på exportmarknaden är sedan länge större och den fortsätter att växa. Nu anpassar vi vår försäljningsorganisation för att fortsätta att expandera, men vi förstärker också divisionen för service och support. För oss är det en stor skillnad på att bara sälja och att faktiskt kunna samarbeta fullt ut med våra kunder.

Breddat exporterbjudande
Affärskonceptet har varit detsamma sedan starten. Företaget utvecklar och tillverkar hissautomater och lagerinredning för mesta möjliga lagringskapacitet på minsta möjliga antal kvadratmeter. – För oss går flexibilitet och kvalitet alltid före standard. Kunderna får kompletta, kundanpassade lagersystem som effektiviserar logistiken på ett optimalt sätt. Det är en av anledningarna till att vi fått förtroendet att följa våra kunder ut i världen. Små och medelstora företag, men också stora globala varumärken som Procter & Gamble, Jaguar och Landrover, Scania och Volkswagen. Trots det, så sker fortfarande all vår utveckling, konstruktion och tillverkning i Gislaved.

Avstamp på Elmia Subcontractor
Den som vill titta närmare på Weland Solutions och tala mer om kundanpassade hissautomater, innovativa lagersystem och kostnadseffektiv logistik får chansen på Elmia Subcontractor den 13-16 november. – Vi ser fram emot mässan. Det är alltid trevligt att träffa kunder och kollegor i branschen. För oss blir mässan dessutom ett tydligt avstamp mot vår globala satsning, med en vässad organisation och nytt namn, säger Björn Karsson som är VD på Weland Solutions AB.

• kundanpassning
  • logistiklösning