Naturliga oljor - en gåva till huden från naturen

För att underhålla en hälsosam hud med strålande kvalitet behöver du bevara hudens naturliga balans och skyddande egenskaper. Naturliga vegetabiliska oljor både vårdar och ger rätt förutsättningar för en återfuktad hud med fantastisk lyster.

Sedan årtusenden har oljor ansetts vara guld värt för huden och använts i näringsrika skönhetskurer. Med värdefulla ämnen - som även återfinns i vår hud - vårdar, skyddar och stärker de hudens naturliga processer. I Weledas utbud av naturlig hudvård är vegetabiliska oljor en viktig komponent.

Vegetabiliska oljor utvinns från frukt, kärnor och frön och är rika på värdefulla fettsyror, vitaminer, mineraler och näringsämnen. Dessa ämnen mjukgör och återfuktar huden samt hjälper till att skydda mot fuktförlust. Fettsyror är särskilt viktiga komponenter i hudvård, eftersom de ligger nära hudens egna lipider. Det hjälper dem integrera med hudens metaboliska processer och förbättrar dess skyddande förmåga.

Kvalitetsoljorna i Weledas naturliga hudvård kombineras mestadels med medicinska växtextrakt, äkta eteriska oljor och andra naturliga ämnen, speciellt utvecklade för olika hudtyper. Stabiliserande basoljor såsom mandel, jojoba och sesam, blandas med värdefulla oljor innehållande aktiva ämnen såsom granatäpplekärnolja, nyponfröolja eller milda oljor utvunna från aprikoskärnor, macadamianötter, havtorn eller nattljusfrö. En av Weledas specialiteter är oljeextrakt, genom vilken kamomill eller ringblomma kombineras i en speciell process med varma vegetabiliska oljor tills de aktiva egenskaperna hos de medicinska växterna överförs till oljan, vilket ger sina positiva egenskaper till formulan.

Weledas naturliga kroppsoljor – ger stärkt elasticitet
Vegetabiliska oljor utgör ett skydd för huden. Detta fenomen spelar en särskilt viktig roll när de appliceras som en del av en holistisk kroppsvård. Det är viktigt att uppmärksamma oljornas ursprung och kvalitet. För att ta del av oljornas värdefulla egenskaper bör de komma från ekologisk odling och bearbetas varsamt. I Weledas hudvård används alltid 100 procent naturliga vegetabiliska oljor. Vi kombinerar dessa oljor med noggrant utvalda eteriska oljor, vilket möjliggör ett stort antal olika användningsområden för kroppsoljorna. De eteriska oljorna agerar utifrån dess olika egenskaper och beroende på vad i kroppen och sinnet som behöver stärkas.

Weledas produktutbud av naturliga kroppsoljor är stort, vilket gör det möjligt för de allra flesta att hitta en olja anpassad efter hudtyp samt behov.

WELEDA VÄRLDENS BÄSTA HÅLLBARA HUDVÅRDSFÖRETAG
Weleda är utsedd till bästa hållbara/fairtrade företag inom naturlig hudvård. Våra produkter är 100% naturliga, ekologiskt certifierade av NATRUE*, har 0% syntetiskt innehåll, är dermatologiskt testade och ej djurtestade.
*en av de certifieringar som ställer högst krav på naturlig hudvård i Europa, www.natrue.org.