Nyhet! Duschtvålar för en behaglig aromaupplevelse

Weleda Shower Bars är milda växtbaserade duschtvålar framtagna för att användas på kroppen, som ett alternativ till flytande duschkräm. Duschtvålarna ger ett mjukt och krämigt lödder som rengör huden utan att den torkas ut.

Weleda kombinerar naturliga ingredienser, bland annat ekologiskt sheasmör, tillsammans med noggrant utvalda äkta eteriska oljor. De eteriska oljorna agerar utifrån de olika egenskaperna och beroende på vad i sinnet som behöver stärkas. Skingra stress med lugnande doft av lavendel eller starta dagen med ingefärans fräscha sting. Varje doft är unik och har skapats av Weledas egna parfymörer, som ligger till grund för effekten av respektive duschtvål. Att skapa dofter av rena naturliga eteriska oljor är en konst och kräver år av expertis.

Rek. pris 99 kr, 75 g
Lansering vecka 36

• Fast duschtvål till kroppen som ger ett mjukt krämigt lödder
  • 100 % äkta eteriska oljor för behaglig aromaupplevelse
  • Mjukgörande ekologiskt sheasmör
  • Vegansk
  • Minst 55 % återvunnet pappersfiber i förpackningen

LAVENDER + VETIVER
LAVENDEL En aromatisk och rogivande doft som för tankarna till blommande lavendelfält. Den äkta doften av lavendel har en bevisat lugnande effekt på sinnet.

VETIVER Ett tropiskt gräs med träig doft. Vetiver sägs ha en grundande, stressreducerande inverkan på sinnet samt stöd för återhämtning.

GINGER + PETITGRAIN
GINGER Upplyftande, energigivande och balanserande doft från ingefärans rot. Passar extra bra på morgonen för att väcka sinnena.

PETIT GRAIN Upplyftande och stärkande doft från bitterapelsinträdets blad som anses humörhöjande.

GERANIUM + LITSEA CUBEBA
GERANIUM Balanserande, stärkande blommig doft från pelargonens blomma. Sägs ha en harmoniserande inverkan på sinnet.

LITSEA CUBEBA Uppfriskande klar doft från litseaträdets frukter. Anses uppiggande och kan hjälpa till att stärka koncentrationen.

YLANG YLANG + IRIS
YLANG YLANG Grundande, tyngre blommig och romantisk doft från den nyskördade ylang ylang blomman.

IRIS Exklusiv och klassiskt blommig pudrig violdoft från irisroten. Kallas juvelen av eteriska oljor och har sedan länge använts i parfymer.

Weleda är ett hudvårdsföretag vars sortiment består av enbart naturligt certifierade produkter. Bolaget grundades 1921 i Schweiz och är utnämnt till ett av världens mest hållbara företag inom hudvård flera år i rad. Med noggrant utvalda läkeväxter från Weledas egna odlingar och nära partnerskap, garanteras en hög kvalitet och transparens genom hela tillverkningen. Produkterna är inspirerade av naturens och kroppens egen förmåga att återhämta, hjälpa och reparera sig själv, vilket ger en effektiv hudvård med välgörande egenskaper för din hudhälsa. Weleda Group har cirka 2 200 anställda i över 50 länder. 2020 uppgick försäljningen till motsvarande cirka 4,3 miljarder svenska kronor. Weleda i Norden har sitt huvudsäte i Stockholm.