Weleda har vunnit pris i sju kategorier i internationella Beauty Shortlist Awards 2021

Weleda har vunnit sju nya utmärkelser i internationella tävlingen "The Beauty Shortlist Awards". En årlig prestigefylld internationell tävling inom skönhet och hälsa. Produkterna utses av en global jury från London, Sydney, New York och LAA.

Inför 2021 infördes en ny kategori "Eco Brand of the Year" - en kategori där man vill lyfta klimatpositiva företag.

"Vår första "Beauty Shortlist Eco Awards" någonsin erbjuder ett nytt tillfälle för klimatpositiva företag att presentera nya tillvägagångssätt för hållbarhet och fokusera på miljöförpackningar och nollavfall, havsskydd och återvunnen havsplast och" köp en produkt, plantera ett träd ". Dessa utmärkelser är lika mycket en firande för naturen som de är för varje enskild av årets mycket älskade naturinspirerade prisvinnare", säger Fiona Klonarides, grundare av The Beauty Shortlist Awards. "Under pandemin, har naturen varit vår största komfort så det är en riktig glädje att se de vinnande produkterna som speglar naturens skönhets- och hälsofördelar.

Weleda (Schweiz) kammade hem en vinst i Eco Brand of the Year.
Motivering: “För Weledas kampanj med Tree Sisters - för att man lovat att plantera en miljon träd i hotade geografiska zoner 2021 för att markera ”Weledas 100 årsjubileum (1921-2021).

Priserna är uppdelade i tre olika sektioner:
BEAUTY & GROOMING, WELLBEEING & ECO LIFESTYLE – ny kategori för 2021

BEAUTY & GROOMING
Best Body Butter
– Skin Food Body Butter – WINNER
Editor’s Choice Award
– Skin Food Original
Editor’s Choice Award
– Pomegranate Firming Facial Oil
Best Post-Sports/Workout Body Wash
– Arnica Sports Shower Gel - WINNER

WELLBEING
Best Bath Therapy
– Pine Reviving Bath Milk – WINNER
Best Stress-Less Product (Bath)
- Pine Reviving Bath Milk – WINNER

ECO LIFESTYLE
Eco Brand of the Year
- WELEDA (Schweiz)

LISTAN MED ALLA VINNARE HITTAR NI HÄR:

• weleda sustainability
  • awards
  • you are nature
  • weleda 100 år

Weleda är ett hudvårdsföretag vars sortiment består av enbart ekologiskt certifierade produkter. Bolaget grundades 1921 i Schweiz och är utnämnt till ett av världens mest hållbara företag inom hudvård flera år i rad. Med noggrant utvalda läkeväxter från Weledas egna trädgårdar och partnerskap med odlingar skapas naturlig, effektiv hudvård med välgörande egenskaper för din hudhälsa. Produkterna är inspirerade av naturens och kroppens egen förmåga att återhämta, hjälpa och reparera sig själv.