Weleda lanserar unikt body butter med bevisad effekt på hudbristningar

Weleda utökar sitt hudvårdssortiment för gravida och lanserar ett effektivt body butter. Den förebyggande hudvårdsprodukten har bevisad positiv effekt på synliga hudbristningar och stödjer huden under en period då den utsätts för stor påfrestning. Med sin snabbabsorberande formula är Weleda Stretch Mark Body Butter ett utmärkt komplement på morgonen till Weledas klassiska kroppsolja för gravida som med fördel används på kvällen. Använd Weledas drömduo som hjälper till att förhindra och reducera synliga hudbristningar.

2001 lanserades Weledas hudvårdsserie för gravida med produkter anpassade för hudens olika behov under hela graviditeten. Vid produktutvecklingen, som sker i nära samarbete med barnmorskor och farmaceuter, använder Weleda sin unika kompetens på naturliga ingredienser i kombination med en mångårig och gedigen kunskap om huden. Sortimentets bästsäljande produkt är en kroppsolja som visat på effektiva resultat på hudbristningar s.k stretch marks. Kroppsoljan, med dess unika formula, har bidragit till produktutvecklingen av Weledas nya produkt Stretch Mark Body Butter.

Weleda Stretch Mark Body Butter är ett effektivt snabbabsorberande body butter med bevisad effekt på hudbristningar. Det är en förebyggande produkt som hjälper till att reducera hudbristningar på mage, bröst, lår och rumpa. Hudbristningar är en av många hudförändringar som kan uppstå i kroppen vid en graviditet bland annat på grund av att huden tänjs ut av den snabba tillväxten, i takt med att magen växer under graviditeten. 50-90 procent av alla gravida kvinnor får hudbristningar på mage, bröst, lår och rumpa från slutet av andra trimestern.

Weleda Stretch Mark Body Butter är lika effektiv som den klassiska oljan och ett utmärkt komplement på morgonen, tack vare den snabbabsorberande formulan. Produkten kan masseras in direkt innan påklädning, perfekt för den som har mindre tid på morgonen. På kvällen rekommenderar vi en rogivande stund för dig och din bebis med oljan Weleda Stretch Mark Massage Oil i kombination med en lätt massage.

Bevisad effekt
visade minskning av färgen på hudbristningar
76 % visade minskning på storleken av hudbristningar
82 % visade en förbättring av hudbristningar

Weleda Stretch Mark Body Butter
150 ml, rek. pris 249 kr

Läs mer om Weleda Stretch Mark Body Butter här:

• weleda baby care
  • pregnancy

Weleda är ett hudvårdsföretag vars sortiment består av enbart naturligt certifierade produkter. Bolaget grundades 1921 i Schweiz och är utnämnt till ett av världens mest hållbara företag inom hudvård flera år i rad. Med noggrant utvalda läkeväxter från Weledas egna odlingar och nära partnerskap, garanteras en hög kvalitet och transparens genom hela tillverkningen. Produkterna är inspirerade av naturens och kroppens egen förmåga att återhämta, hjälpa och reparera sig själv, vilket ger en effektiv hudvård med välgörande egenskaper för din hudhälsa. Weleda Group har cirka 2 200 anställda i över 50 länder. 2020 uppgick försäljningen till motsvarande cirka 4,3 miljarder svenska kronor. Weleda i Norden har sitt huvudsäte i Stockholm.