Weleda Skin Food - nu även som ansiktsserie

Nya Weleda Skin Food Nourishing Face Care – med aktiva botaniska ingredienser som ger fukt, näring och lyster till torr hud.

I takt med den internationella succén av Skin Food har Weleda fortsatt produktutvecklingen och lanserar nu en nyhet för Skin Food serien – specifikt för ansiktet, Weleda Skin Food Nourishing Face Care. Den nya ansiktsserien baseras på det klassiska Skin Food-extraktet och kommer bland annat i en glasförpackning för en premiumkänsla.

-De naturliga, näringsrika och ekologiska ingredienserna i våra produkter förbättrar hudens barriär, återfuktar torr hud och ger en lyster som framhäver hudens naturliga mjukhet och hälsosamma vitalitet, förklarar Ida Gundmark, Weleda Nordic Brand and Marketing Manager. Vi jobbar nu dessutom med nya spännande ingredienser, bland annat olivbladsextrakt. Förutom att det är en stark antioxidant och rik på polyfenoler så är detta en hållbar råvara. Genom att även ta vara på olivträdets blad utvinner vi ännu mer från hela plantan, säger Ida Gundmark.

Weleda Skin Food Nourishing Face Care består av en dagkräm och nattkräm med en lätt och snabbabsorberande formula. Dessutom ingår en effektiv oljebaserad rengöringsbalm som förvandlas till en mjölk i kontakt med vatten som rengör och tar bort vattenlöslig makeup.

-För Skin Food-konsumenten känns det fantastiskt kul att vi nu kan presentera en ansiktsserie som varit efterlängtad. För nya konsumenter som inte är bekanta med serien sedan tidigare är det en öppning för att lära känna vår mest populära serie där vi säljer en Skin Food var 5:e sekund världen över, säger Ida Gundmark.

• weleda skin food

Weleda är ett hudvårdsföretag vars sortiment består av enbart naturligt certifierade produkter. Bolaget grundades 1921 i Schweiz och är utnämnt till ett av världens mest hållbara företag inom hudvård flera år i rad. Med noggrant utvalda läkeväxter från Weledas egna odlingar och nära partnerskap, garanteras en hög kvalitet och transparens genom hela tillverkningen. Produkterna är inspirerade av naturens och kroppens egen förmåga att återhämta, hjälpa och reparera sig själv, vilket ger en effektiv hudvård med välgörande egenskaper för din hudhälsa. Weleda Group har cirka 2 200 anställda i över 50 länder. 2020 uppgick försäljningen till motsvarande cirka 4,3 miljarder svenska kronor. Weleda i Norden har sitt huvudsäte i Stockholm.