Weleda Skin Food utvald i tävlingskategorin "Årets Produkt" 2020

För 5:e året i rad arrangerar NOC Sweden tävlingen Organic Beauty Awards, en tävling där de bästa naturliga, ekologiska skönhetsprodukterna lyfts fram. Weleda är nominerade i kategorin ”Årets Produkt” med Skin Food. Årets Produkt-vinnaren utses via en öppen omröstning i kombination med juryröster.

Vill du vara med och rösta fram Weleda Skin Food kan du göra det HÄR
Omröstningen pågår till och med 10 april. Samtliga vinnare i Organic Beauty Awards presenteras av NOC Sweden den 24 april.

Weleda Skin Food är en näringsrik multikräm med effektiv formula som mjukgör torr hud och stärker hudbarriären. Krämen kan även användas som primer eller highlighter på kindben, brynben och amorbåge för naturligt glow, ett skönhetsknep som många kändisar och makeupartister gillar. Weleda Skin Food innehåller hundra procent naturligt certifierade ingredienser, bland annat ett koncentrerat trippelextrakt från lindrande ringblomma, lugnande kamomill och fuktgivande styvmorsviol.

WELEDA SKIN FOOD. REK PRIS 129KR, 75ML

• Effektiv formula som mjukgör torr hud
  • Ger näring och stärker hudbarriären
  • Prisbelönad multikräm
  • Perfekt för torra händer, torra hudpartier, nagelband, fötter, läppar
  • Gör som makeupartisterna, använd som primer eller highlighter
  • Dermatologiskt testad

• skin food
  • weleda

Weleda är ett hudvårdsföretag vars sortiment består av enbart naturligt certifierade produkter. Bolaget grundades 1921 i Schweiz och är ett av världens mest hållbara företag inom naturlig hudvård. Med noggrant utvalda och effektiva ingredienser från växter i Weledas egna trädgårdar, skapas naturlig, effektiv hudvård med vårdande och välgörande egenskaper. Hudvårdsprodukterna är inspirerade av naturens egen förmåga att återhämta, hjälpa och reparera sig själv. Weledas produkter är 100 % naturligt certifierade av Natrue, ekologiskt certifierade och dermatologiskt testade, de innehåller inga GMO-ingredienser, mineraloljor, silikoner eller parabener.

I dag är Weleda representerat i över 50 länder och arbetar holistiskt med skönhet och hälsa, rättvisa villkor, hållbara mål och biologisk mångfald genom hela produktionskedjan. Weleda är certifierat av UEBT, som arbetar för bevarandet av den biologiska mångfalden.