Weleda vinner två priser vid Sustainable Beauty Awards

The Sustainable Beauty Awards delas årligen ut av organisationen Ecovia Intelligence. Syftet med prisutdelningen är att uppmärksamma globala företag inom skönhetsindustrin som verkar hållbart och har en positiv inverkan på branschen som helhet.

Vid årets tävling vann Weleda i två kategorier, Sustainable Leadership och Sustainable Pioneer. Utöver det var Weleda en av fem globala företag som nominerats inom kategorin Sustainable Packaging.

Juryn betonade företagets gedigna hållbarhetsarbete sedan starten 1921 och lyfte bland annat lanseringen av projektet Living Soil Journey, en digital dialogserie med experter som identifierar effektfulla lösningar för grundläggande förändringar inom jordbruk och livsmedelsproduktion.

Ytterligare initiativ som uppmärksammades var den digitala plattformen Open Garden som bjuder in allmänheten på en virtuell rundtur i Weledas trädgårdar runt om i världen. Samt Weledas engagemang för klimatet och dess “1 %-program”, där en procent av omsättningen investeras i bevarandet av klimatet, jorden och den biologiska mångfalden.

Läs mer på: http://www.sustainablebeautyawards.com/

• awards

Weleda är ett hudvårdsföretag vars sortiment består av enbart naturligt certifierade produkter. Bolaget grundades 1921 i Schweiz och är utnämnt till ett av världens mest hållbara företag inom hudvård flera år i rad. Med noggrant utvalda läkeväxter från Weledas egna odlingar och nära partnerskap, garanteras en hög kvalitet och transparens genom hela tillverkningen. Produkterna är inspirerade av naturens och kroppens egen förmåga att återhämta, hjälpa och reparera sig själv, vilket ger en effektiv hudvård med välgörande egenskaper för din hudhälsa. Weleda Group har cirka 2 200 anställda i över 50 länder. 2020 uppgick försäljningen till motsvarande cirka 4,3 miljarder svenska kronor. Weleda i Norden har sitt huvudsäte i Stockholm.