Dana Lim och Welin & Co tillsammans i färgfackhandeln

Nytt samarbete
Från den 1 januari 2023 blir Welin & Co distributör av Dana Lim produkter mot den svenska färgfackhandeln.

Därför valde Dana Lim Welin & Co
- Dana Lim valde Welin & Co för distributionen eftersom de är välrenommerade i branschen. Welin har kunskapen som krävs, en stark och rikstäckande säljkår samt ett väldigt bra back-office och lager. Tillsammans når vi en helt ny marknad vi inte har bearbetat aktivt tidigare, berättar Torsten Hjelm, VD för Dana Lim Sverige.

Welin blir mer komplett leverantör
- Samarbetet blir en spännande utmaning och vi ser fram emot responsen när produkterna intar marknaden, säger Björn Törnquist, VD på Welin & Co.

- Med Dana Lims produkter inriktar vi oss på färgfackhandeln och jag tror att en del av våra kunder kommer att se produkterna som en främmande fågel i vår portfölj. Men samarbetet kommer att göra oss till en mer komplett leverantör. Vi uppskattar Dana Lims historik och hur de arbetar. Ett nordiskt företag med produkter utvecklade för nordiska förhållanden.

Miljötänk gemensamt

- På Welin & Co strävar vi efter att arbeta med miljöriktiga produkter som har så låg miljöbelastning som möjligt, säger Björn Törnquist. Dana Lims miljöarbete går i linje med vårt. Deras sortiment av Svanenmärkta produkter, produktion och kort transportväg från deras fabrik i Köge passar oss perfekt.

Om Dana Lim och deras produkter

Mer information om Dana Lim och deras produkter finns på www.welinoco.com
Varugrupperna som ingår i samarbetet är:

Vägglim
Montagelim