Veganska varumärket Sproud i nära samarbete med Sveriges största kafékedja - Espresso House

Sveriges största kafékedja, Espresso House, genomgår en transformation mot ett grönare utbud. Nu växlar de upp sin resa med hjälp av nya veganska varumärket Sproud. Samarbetet innebär att Espresso House lanserar sin nya veganska cappuccino i samarbete med Sproud, där grunden kommer att bestå utav espresso och Sproud Barista.

Sproud har nyligen utökat sitt sortiment och lanserar nu Sproud Barista, en krämig växtbaserad mjölk som skummar väl. Nu gör Sproud sin entré i kafé- och restaurangsbranschen tillsammans med Espresso House, i samband med att Espresso House lanserar en ny vegansk cappuccino.

Espresso House, i sin tur, genomgår en resa mot ett grönare utbud, och nu tar de med sig Sproud på resan. Cappuccino-kampanjen innebär att Sproud och Espresso House tillsammans arbetar mot sitt mål - att få fler att välja växtbaserade alternativ.

Sproud ser detta som en bra möjlighet att svenska folket ska få prova deras nya Barista. Samtidigt hoppas man på att kunna utmana de andra mjölksubstituten, så som havre- och sojadrycker, som sedan länge är en inarbetade kompanjoner i mångas kaffe. Flera baristor har nämligen sedan tidigare vittnat om att Sproud Barista är en av de mest krämiga, växtbaserade mjölksubstitut de har provat.

- Det är kul att se hur positivt Sproud Barista tas emot av baristor och det är tydligt att det finns ett behov av fler växtbaserade barista-alternativ inom café- och restaurangbranschen, säger Sammy Challal, Brand Manager på Sproud.

Från och med idag (21/3) finns Sproud Barista att få i sitt kaffe på Espresso House 245 shoppar i Sverige.

• miljövänligt
  • vegan
  • livsmedel
  • mjölkfritt
  • hälsogrossist
  • träning
  • ikaffe
  • mjölksubstitut
  • vegansk cappuccino
  • espresso house
  • veganska produkter
  • sproud

Bakom varumärket Sproud finns Malmöbaserade sälj- och logistikföretaget WeMake med 80 års erfarenhet från hälsa och hållbarhet. I en tid präglad av stora miljöutmaningar arbetar Sproud efter övertygelsen att ”bättre produkter” är en del av lösningen.

Sammy Challal

Brand Manager +46 730-351005