Maria Wells & The Vocalettes -Etta på iTunes lista med nya sommarsingeln!

Maria Wells & The Vocalettes -Etta på iTunes lista med nya sommarsingeln!

"Jag tror på sommaren" ligger etta på iTunes Jazzlista! Nya sommarsingeln från Vocalettes (Maria Wells, Pernilla Cowan och Hanna Wanngård), gruppen fick sitt stora genombrott på turné med "Rhapsody In Rock”, medverkat i flertalet TV program och har genom åren blivit ett återkommande inslag med konserterna.

Lyssna här "Jag tror på sommaren" (Spotify)...

Downloads (endast för promotion) se: www.werecki.com

"Jag tror på sommaren” är skriven av Stig Olin och gjorde dundersuccé på svensktoppen 1967 där den låg i hela 12 veckor. Nu släpps den i en ny inspelad version producerad av Robert Wells och man har inte sparat på krutet i produktionen, det är med flygel (Robert Wells), stråk, congas (Pablo Cepeda), bas (Lars Risberg) och trummor (Roine Johansson) med inspiration till singeln hämtad från Charlie Norman, vilket tydligt kan höras i denna oerhört svängiga version av sommarklassikern, inspelad april 2015 i S:t Eriksplans studio med Roger Krieg.

Maria Wells & Vocalettes ”Jag tror på sommaren” släpps den 8 juni 2015 (Arthur Music/X5 Music) och kommer att värma många sommarkvällar runt om i landet tillsammans med Robert Wells (Flygel), Lars Risberg (Bas) och Roine Johansson (Trummor).

Turnéplan: sommar 2015
Gränna 26/7
Brantevik 29/7
Gottskär 30/7