Årets succéföreställning från Vallarna ”Livat i Parken” på turné våren 2014 med Stefan Gerhardsson, Siw Carlsson m.fl.

Det är snart dags för Sveriges humorkår att ge sig ut på turné över hela landet! Den hyllade föreställningen ”Livat i Parken – En förbaskat rolig folkparksfars!” gästar 10 städer med turnépremiär i Kalmar 21 feb.

Buskisföreställningarna från Vallarnas friluftsteater i Falkenberg lockar ständigt fler besökare. I somras vallfärdade över 55 000 glada vuxna och barn till teatern under sex fina sommarveckor. Över 1 miljon besökare har nu sett föreställningarna live på Vallarna. Efter många skratt under hösten på Lisebergsteatern drar gänget vidare till Skara efter nyår och nu är det klart med efterföljande turné! Helt nya orter tillkommer också i år i form av Uppsala och Västerås.

I årets hyllade folkparksfars har regissören Lars Classon med sigen hel buskiselit. Omåttligt populäre Stefan Gerhardsson gör en minst sagt välkommen comeback och tillsammans med publikfavoriterna och veteranerna Jojje Jönsson och Siw Carlsson, ska de dra ner rejäla skrattsalvor bland publiken. Ensemblen toppas av, för publiken, välkända ansikten i form av Thomas Hedengran, Sanna Ekman och Pär Nymark. Sist men inte minst återkommer Jeanette Capocci in i buskisgänget efter en del andra uppdrag i humorns tjänst. För manus står Lars Classon och Torbjörn Karlsson.

Biljetterna till turnén släpps måndagen den 11 november.

Turnéplan

T.o.m. 14 dec  Lisebergsteatern, Göteborg

5 jan-16 feb  Rosers Salonger, Skara

21-22 feb   Kalmarsalen, Kalmar