Biljettrusning till musikalen ”Grease” på Nöjesteatern i Malmö - Nu släpps ytterligare föreställningar fram till den 6 januari!

Repetitionerna är nu i full gång på Nöjesteaterns scen i Malmö. Anton Hagman, Caroline Johansson Kuhmunen, Lotta Engberg och en stor ensemble har samlats för att repetera tillsammans i fyra veckor innan premiären som går av stapeln den 3 oktober på Nöjesteatern i Malmö.

Nya föreställningar släpps. Tack vare stor efterfrågan släpps idag, den 3 september kl 9.00 flertalet föreställningarna i mellandagarna och trettonhelgen upp till försäljning.

Nanne Grönvall vikarierar som Rektor Lynch. Vid ett par tillfällen kommer Lotta Engberg inte att medverka. Då hoppar Nanne Grönvall in i rollen Rektor Lynch.

Nanne spelade Miss Hannigan under förra årets uppsättning av Musikalen Annie. Nu får hon möjlighet att gästspela på Nöjesteatern under föreställningarna i mellandagarna. Vilka föreställningar som Nanne spelar kommer att annonseras på hemsidan.

- Att ha fått spela elaka barnhemstanten miss Hannigan i musikalen Annie på härliga Nöjesteatern i Malmö är en av mina absolut bästa teater- och musikalupplevelser någonsin. Känns därför så kul att nu få återvända dit för att under ett par föreställningar få förtroendet att ersätta bästa Lotta Engberg, som rektorn i ännu en fantastisk musikal; Grease! Lotta och jag ska se till att få fart på ungdomarna minsann. Jag längtar redan! Säger Nanne Grönvall.

Om Grease på Nöjesteatern Det har gått 41 år sen filmpremiären och det är en av historiens mest älskade musikaler! I huvudrollen som Danny ser vi Anton Hagman som redan gjorde stor succé som 12åring på Youtube. Han har turnerat utomlands och runt om i Sveriges på de största scenerna och som låtskrivare samt artist har hans musik strömmats miljontals gånger, han medverkade i Melodifestivalen 2017 och 2019. Nu blir det musikaldebut! Sandy gestaltas av Caroline Johansson Kuhmunen som 2008 debuterade tillsammans med David Lindgren i ”High School Musical”. Hon har även medverkat i flertalet teateruppsättningar bland annat Sugar – i Hetaste laget i TV och filmproduktioner som Jakten på Julia, Jägarna m.fl. Som rektor Lynch ser vi Lotta Engberg - Omåttligt folkkär och har gjort det mesta man kan göra på den svenska scenen.

För regi står Staffan Götestam,som än en gång tar sig an uppdraget att bevara en 40 år gammal historia på ett modernt sätt, utan att tappa den klassiska Grease-känslan. Med sig har han koreografenSiân Playsted som skapar magiska dansnummer till låtar somGrease is the word,Greased Lightnin,You’re the One That I WantochWe Go Together.

Danny: Anton Hagman
Sandy: Caroline Johansson Kuhmunen
Rektor Lynch: Lotta Engberg med inhoppare Nanne Grönvall

Executive producent: Julius Malmström för Julius Production AB
Producent: Emelie Löfmark
Regi: Staffan Götestam
Koreografi: Siân Playsted

Biljetterna till Grease i Malmö, Nöjesteatern är släppta via www.juliusbiljettservice.se / via telefon 0775-700 400. Premiär den 3 oktober.

JULIUS PRODUCTION

Presskontakt och intervjuförfrågningar via: Rickard Werecki tfn:0707178008 pr@werecki.com Werecki promotion company www.werecki.com