Creedence Tribute firar 10-år och förlänger succéshowen - “The Best Of Creedence & John Fogerty Tour”!

Svenska Creedence Tribute anses som ett av Europas bästa hyllningsband till Creedence Clearwater Revival och John Fogerty. Bandet har under 10 år framgångsrikt turnerat och fyllt landets konsertlokaler men även turnerat flitigt ute i Europa. Efter en omfattande turné under våren med utsålda konserthus så släpper Creedence Tribute ytterligare en Sverigeturné i höst.

Som vanligt när Creedence Tribute står på scenen kommer det att bli en fartfylld kväll fylld av spelglädje och rock`n roll där publiken slungas tillbaka till tiden då det begav sig.

En show som levererar ”det bästa av det bästa” av Creedence Clearwater Revival och John Fogertys rockklassiker, en nostalgichock där du får uppleva de odödliga hitsen kring ett av världens största band.

”The Midnight Special” från en av deras konserter har visats över 33 miljoner gånger på YouTube.

Bland Creedence Clearwaters Revivals mest kända låtar kan nämnas: Proud Mary, Bad Moon Rising, Down On The Corner, Fortunate Son, Up Around The Bend, Have You Ever Seen the Rain, Who´ll Stop The Rain

”Creedence Tribute är så nära originalet det går att komma”

”Om man blundar är det svårt att avgöra om det är originalet Creedence Clearwater Revival som står på scenen.”

TURNÉPLAN: CREEDENCE TRIBUTE HÖSTEN 2024
1 november LINKÖPING Konsert & Kongress