En Jazz & Blues doftande julklassiker med Maria Wells!

En Jazz & Blues doftande julklassiker med Maria Wells!

Maria Wells släpper idag julsingeln "Merry Christmas Baby". Maria har genom åren framträtt med julshower i Sverige, Finland, Norge och England men det är först nu hon släpper första egna julskivan. Maria har en gedigen karriär bakom sig och släppt skivor med sina grupper AVEC och Vocalettes. Dessutom soloalbumet "For The Love" med texter av Camilla Läckberg och musik av Robert Wells. Förra året spelade Maria in en julduett med "The Osmond Brothers". Tidigare i höst släppte Maria singeln Crazy tillsammans med countrylegenden och Grammy Award Winner, Billy Dean. På YouTube ligger Marias och Michael Boltons duett. Inspelning från Rhapsody In Rock 2016 av "How Am I Supposed To Live Without You". Den har över 6 miljoner visningar hittills.

Lyssna: "Merry Christmas Baby" (Spotify) Klicka här...

Låten "Merry Christmas baby" är inspelad i november på Gig Studio i Stockholm med Robert Wells Trio samt blåsarna Pelle Grebacken Sax, Karl Olandersson Trumpet, Magnus Wiklund Trombone, Tekniker Conny Wall, Mix och Master av David Sales, Producerad av Robert Wells, Wells Music Studio.

Läs mer:www.mariawells.se

Facebook: https://www.facebook.com/solomariawells