Ett, två, tre, stort intresse för Thomas Di Leva´s Sverigeturné ”Changes” Ytterligare en extrakonsert insatt på Rival i Stockholm!

Publiksuccé och stort intresse för Thomas Di Leva ”Changes” tolkar Bowie runt om i landets största konserthus våren 2020. Idag släpps ytterligare en extrakonsert till Rival i Stockholm, måndag den 20 april där den första konserten snabbt sålde slut, den andra konserten sålde på rekord tid och nu släpps ytterligare en extrakonsert! Nypremiär blir det den 7 februari på Lorensbergsteatern i Göteborg och turnén gästar totalt 12 orter runt om i landet med nu trippla stopp i Stockholm! (Se turnéplan nedan)

”Changes” En fascinerande konsertresa i tid och rum där vi får uppleva flera av David Bowies allra största hits, tolkade och arrangerade av och med Thomas Di Leva.

Turnéplan Thomas Di leva David Bowie-turné “Changes” våren 2020:

7 februari  Göteborg, Lorensbergsteatern - Utsåld!

8 februari  Göteborg, Lorensbergsteatern

12 mars Halmstad, Halmstad Teater

13 mars Kalmar, Kalmarsalen

14 mars Örebro, Konserthus

15 mars Västerås, Konserthus

27mars Visby, Wisby Strand

16 april Stockholm, Rival – Utsåld!

17 april Norrköping, Louise De Geer

18 april Kungsbacka, Konserthus – Utsåld!

19 april Stockholm, Rival Utsåld!

20 april Stockholm, Rival – EXTRAKONSERT INSATT!

22 april Linköping, Konsert & Kongress

23 april Vara, Konserthus

24 april Jönköping, Konserthus

Biljetterna är släppta via: www.monarch.se

Under våren -18 intog Di Leva Hamburger Börs i Stockholm och tog publiken på en spännande showresa genom tid och rum samt dröm och verklighet genom David Bowies musikaliska storverk. Space Oddity, Heroes, Ziggy Stardust, Let’s Dance, Under Pressure, Fame, Life On Mars, Rebel Rebel och Changes var några av de klassiska låtarna som varsamt stöptes om till Di Leva-format.

”Di Leva bjuder på strålande Bowie-kavalkad” skrev Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter hyllade föreställningen och skrev att Di Leva var “kusligt röstlik” och “återskapar David Bowies sound så nära det bara går”.

Nu har showen byggts om till en glittrade konsertturné och åker ut i landet under våren 2020. Showens titel ”Changes” grundar sig i ambitionen att publiken ska få känna historiens vingslag i både David Bowies karriär och livsgärning, samtidigt som den kommer att spegla samtidens olika vägval och stora förändringar som vi står inför.

- Bowies popkulturella gärning kan inte överskattas - hans unika kreativitet har inte bara påverkat mig utan flera generationers musik, kultur, konst och tankar. Min intention är att bjuda publiken på en musikalisk fest med både fascinerande yta och gåtfullt djup. Jag och publiken kommer att komma ytterligare ett steg närmre David Bowies hjärta och vision, säger Thomas Di Leva.

Presenteras av United Stage Artist i samarbete med Krall Entertainment och 2Entertain.

Arrangörer: Monarch Music AB och Programbolaget AB

Presskontakt och intervju-förfrågningar kontakta: Rickard Werecki tfn:0707178008 pr@werecki.com Werecki Promotion Company www.werecki.com

werecki promotion company

Promotion & kommunikationsbyrå inom: Musik, teater, turnéer, konserter, Kultur och Nöje .