För första gången på trettio år går årets julkonserter ”Rockin’ Christmas” med Robert Wells exklusivt online!

Redan 1990 begav sig Robert Wells ut på egna julkonserter runt om i landet. I år blir det första gången exklusivt online. Den 1:a December är det Premiär för Julkonserten ”Rockin’ Christmas” som ges hela vägen fram till trettondagshelgen. Här möter ni den tolv man starka ensemblen. Inspelad ”Live On Tape” i ett coronasäkrat event ute på Black Box, Stockholm, några timmar innan man lockdown ändrade publik restriktionerna.

Se förhandstrailern ”Rockin’ Christmas” (YouTube) Klicka här…

Biljetterna är släppta via Ticketmaster: https://www.ticketmaster.se/artist/robert-wells-biljetter/8039

Premiär för "Rockin’ Christmas" blir det den 1 december. Konserten ges fram till trettondags helgen 2021 exklusivt online. Wells ger alla biljettköpare trettio dagars obegränsat tittande.

Låt julen 2020 bli en svängig jul över nätet tills vi alla ses igen på live-scenerna.

Parallellt är Robert Wells högaktuell med nyskrivna Jullåten ”I December” som spelas flitigt och gick in på en av landets största spotifylistor ”New Music Friday”. Även Maria Wells har nyligen släppt Julklassikern ”Merry Christmas Baby”. Båda låtarna spelades in tidigare i november och framförs under konserten.

Lyssna: Robert Wells ”I December” (Spotify) Klicka här…
Maria Wells ”Merry Christmas Baby” (Spotify) Klicka här…

Medverkande:
Robert Wells
The Vocalettes
Jingle Wells Orchestra

Robert Wells som är den yngsta antagna eleven någonsin på solistlinjen på Musikhögskolan i Stockholm, inspirerad av Charlie Norman och Victor Borge, har gjort det mesta inom sin genre och i musikbranschen. Wells har bland annat skapat och producerat Skandinaviens mest framgångsrika turnéprojekt genom tiderna – ”Rhapsody In Rock”. En hyllad och folkkär show som han startade 1989 tillsammans med Gävleborgs symfoniorkester. Med över 500 konserter i Skandinavien, USA, Kina, Tyskland, Ryssland, England och Australien.

Läs mer via www.rhapsodyinrock.se

WELLS MUSIC, BLACK BOX STOCKHOLM STUDIOS

Press och intervju-förfrågningar kontakta: Rickard Werecki tfn:0707178008 pr@werecki.com

Promotion och kommunikationsbyrå inom Teater, Artist, Turnéer, Konserter, Musik, Skivreleaser, Film, Bokreleaser, Podcast, Evenemang, Kultur och Nöje!