Frida Braxell´s nya soloalbum ”Försök igen när det blir vår" släpps den 11 april 2016!

En försmak från Fridas kommande album är nya singeln "Duggregn" och är raka motsatsen till albumets första singel "Gatorna på söder" som spelades flitigt på radion runt om i hela landet. Möten byts mot separation och glädjerus mot hjärtesorg. Men trots en tung handling hanterar Frida den med lätthet.

Med Fridas klockrena texter bjuds vi på ett musikaliskt arrangemang som hade kunnat vara en mindre symfoniorkester. Med Petra Wahlgren på violin och Alexander Lundberg på cello tas "Duggregn" till helt nya höjder.

Lyssna: FRIDA BRAXELL ”DUGGREGN” (spotify) klicka här…

Frida Braxell´s nya album ”Försök igen när det blir vår" skiljer sig en hel del från debuten genom att betydligt färre utomstående har blandats in. På trummor finner vi Mats Persson, med ett förflutet i Roxette och som studiomusiker i de mest skilda sammanhang. Bakom produktion och övriga instrument ligger Gunnar Nordén, en erfaren producent tillika musiker med artister som bland andra Sven-Bertil Taube, Hoffmaestro, Lisa Ekdahl och Rikard Wolf i bagaget. Skivan är inspelad i Supro Studio som drivs av Gunnar. Med en hel del vintageutrustning, gamla gitarrer och förstärkare har albumet fått ett lite retroinspirerat sound. Frida ackompenjerar som vanligt sig själv på gitarr på flera låtar. Låtarna på albumet är delvis självbiografiska. Även om handlingen ofta är förklädd till skildringar av andra så ligger en hel del av mig och mina tankar bakom inspirationen. Av den anledningen är det ganska läskigt att ge ut skivan, den är väldigt intim. Genom åren har det blivit turnéer i Sverige och spelningar i såväl Finland som Norge.

Albumrelease ”Försök igen när det blir vår" den 11 april 2016.

www.fridabraxell.se

BRAXELL PRODUCTION MARS 2016

Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert tfn:0707-178008 pr@werecki.com

werecki promotion company pressbilder pressinfo och downloads via www.werecki.com