Idag släpper Matilda Lindell soloskivan ”If You Don´t Feel This Way”!

Idag släpper Matilda Lindell soloskivan ”If You Don´t Feel This Way”!

Matilda Lindells musik karakteriseras av starka melodier, välskrivna texter och med genomarbetade vokala arrangemangen, som på ett subtilt men effektfullt sätt lyfter låtarna. På nya skivan har Matilda skivit all text och musik. Nu tar hon äntligen klivet ut som soloartist med nya skivan ”If You Don´t Feel This Way

Musiken har varit en del av Matilda sedan barnsben och hon har aldrig haft någon take på att syssla med något annat än sång och musik. Ingen tvekan, ingen plan B.

På senare tid har Matilda tillbringat mycket tid i New York, där hon också har gjort ett antal framträdanden i eget namn. "Det känns spännande att pröva sina vingar i en stad som har så många talanger. Samtidigt som anonymiteten gör det mindre kravlöst än att sjunga hemma i Stockholm", konstaterar hon.

Matilda har turnérat runt på stora arenor i USA med ”The Visitors”och körat bakom många av Sveriges artister. Matilda ser ingen motsättning mellan att sjunga andras material och att skriva eget. Hon älskar att tolka och framföra andras låtar. "Men det finns en speciell kraft i att framföra egen musik, som kommer helt ifrån mig" säger hon. Matilda spelade Ulrika Koriander i fyra säsonger av TV-serien ”Tre kronor” som gjorde stor succé på 90-talet!

Läs mer se: www.matildalindell.com

Matilda Lindell ” If You Don´t Feel This Way” (spotify):

Musikvideo ”Never Leave”: https://youtu.be/MT3VbkatDBA

EP release ”If You Don´t Feel This Way” den 7 mars 2016, Lindell Music.

Downloads (MP3/WAV) via: www.werecki.com (endast för radiopromotion!) lösenord krävs...

LINDELL MUSIC

Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert tfn: 0707-178008 pr@werecki.com