Johnny Logan (King of Eurovision) medverkar i Robert Wells stjärnspäckade "Rhapsody In Rock" på Dalhalla i sommar

Tredagars festival tillsammans med Johnny Logan när Robert Wells bjuder in till årets stora "Rhapsody In Rock" den 12-14 juli på Dalhalla i sommar. Johnny Logan trefaldiga Eurovision Song Contest vinnare kommer tillsammans med flertalet gäster på scen ta med sig publiken på en musikalisk och spektakulär resa i äkta ”Rhapsody In Rock” känsla.

- Jag är mycket glad att kunna bjuda publiken på ett ordentligt 35 års jubileum. Och dessutom på Dalhalla som jag räknar som vår egen nationalarena, säger Robert Wells och ler!

Biljetterna till "Rhapsody In Rock-Festival" på Dalhalla fredag 12:e juli, lördag 13:e juli och söndag 14 juli, 2024, är släppta via: rhapsodyinrock.se.

Se videon från Berwaldhallen, Rhapsody In Rock Robert Wells, Johnny Logan (YouTube) Klicka här...

Om Rhapsody In Rock: I Skandinavien har, sedan starten 1989, över 1 950 000 sett och upplevt Rhapsody In Rock, som fortfarande har publikrekordet på Ullevi 2003 med sittande publik. Dessutom 55 utsålda konserter bara i Dalhalla. Roberts Wells Rhapsody In Rock har turnerat bland annat i USA, Australien, Tyskland, England och ett flertal gånger i Kina. Sex guldskivor och två Platinumutmärkelser.

21 av Rhapsody In Rock-konserterna har sänts i svensk tv, vilket torde vara svenskt rekord. Det har även blivit antal tv-sändningar internationellt från bland annat Rhapsody-turnéerna i Kina, USA och Australien för att nämna några av länderna.

Robert Wells tilldelades H.M.Konungens medalj 2012 för framstående konstnärliga insatser som entreprenör inom kultursektorn och Stockholm Culture Award 2022 för arbetet med både Rhapsody In Rock och Wells Piano Academy.

RIR EVENTS
rhapsodyinrock.se

PR och pressansvarig: Rickard Werecki tfn: 0707178008 pr@werecki.com WERECKI PROMOTION werecki.com