Kompromisslöst och förlösande - Svenska "Bruce" släpper ett första smakprov från deras kommande skiva!

”Snuset smakar salt” är ett första smakprov från herrarna Bruce´s kommande EP ”Rya-Rya” som släpps våren 2015 med svenska texter och där soundet präglas av råhet, dynamik och rytmik. Inspiration hämtas från band som Black Rebel Motorcycle Club, Captain Beefheart och Pascal m.fl. men även artister som Tom Waits och Bryan Ferry. Texterna genomsyras av det direkta tilltal som uppkommer genom det svenska språkets nyanser, och den härskna halländska dialektens uttal. När lyssnaren sedan får tid att lyssna på ordens betydelse, uppkommer historier om kamp, frånvaro, och kärlek. Vi gör det här tillsammans ur ingenting, det finns inget annat ingenting.

Bandet är en engagerad liveakt och har under de senaste åren byggt upp en hängiven publik, runt om i landet. Extra minnesvärda är spelningar på Maglehemsfestivalen på Österlen, Moriska paviljongen i Malmö och Cyklopen i Högdalen i Stockholm. 2014 nominerades Bruce på den oberoende galan Manifestgalan.

Bruce består av Pär Selander på gitarr och sång, Lucas Frisk Bergqvist på gitarr, Niklas Sintorn på bas och Christian Jönsson på trummor. De tre förstnämnda är födda och uppvuxna i och utanför den halländska småstaden Falkenberg, medan den fjärde är malmöit. Bruce bär med sig staden och landet i allt! Läs mer via: www.werecki.com

För Downloads, pressbilder och pressinfo se: www.werecki.com

Singelrelease: ”Snuset smakar salt” (releasad) från kommande EP ”Rya-Rya” release våren 2015.

Lyssna via spotify: http://open.spotify.com/track/54j2PKaLTb9ELLuH5K1AFQ

SOUNDLAND MUSIC - SEPTEMBER 2014