Konsertshowen ”Bowie Experience” från England gör dundersuccé runt om i Europa -I höst väntar Sverigeturné!

Worlds number one celebration of David Bowie

Ett smakprov från showen via (Youtube) Klicka här...

Hyllningsturnén ”Bowie Experience” från England är en spektakulär konsertshow med de flesta av David Bowies många megahits som under flera år turnerat för utsålda hus i och utanför England. På scenen som David Bowie får publiken uppleva den röst- och porträttlike artisten och multiinstrumentalisten Laurence Knight tillsammans med musiker och kör av absolut världsklass med låtar som Space Oddity, Starman, Fashion, Life on Mars, China Girl, Rebel Rebel, Golden Years, Modern Life, All the Young Dudes, Lets Dance, Heroes, Fame och Absolute Beginners från en av världens absolut största pop-ikoner.

Turnépremiär blir det den 1 november 2016 på Cirkus i Stockholm och totalt besöker turnén 11 av Sveriges stora konserthus runt om i landet. Biljetterna släpps fredag den 5 februari via: bowietribute.se, ticnet.se eller på biljettforum.se

Det blir i en hyllnings och oförglömlig resa i ljud, ljus och bild genom David Bowies år som artist från Space Oddity fram till Let’s Dance.

Turnéplan ”Bowie Experience”:

1/11 Stockholm Cirkus/Skandiascenen

2/11 Karlstad CCC

3/11 Örebro Conventum

4/11 Linköping Konsert & Kongress

5/11 Göteborg Lisebergshallen

6/11 Halmstad Teatern

9/11 Västerås Konserthuset

10/11 Kalmar Kalmar Salen

11/11 Norrköping De Geer hallen

12/11 Växjö Konserthuset

13/11 Jönköping Spira

(med reservation för eventuella ändringar) www.besterman.nu

Laurence Knight har bland annat framträtt som David Bowie på den officiella utställningen ”David Bowie Is” på T&A London och på The Royal Albert Hall tillsammans med bland annat The Cure, Roy Wood och Boomtown Rats. Han har vid ett flertal tillfällen medverkat i TV produktioner både på BBC och Sky, och den röst- och porträttlike artisten och multiinstrumentalisten Laurence Knight har turnerat över hela världen de senaste 18 åren.

”Bowie Experienceär en autentiska hyllning till ”The Thin White Duke" och förvånar publiken med häpnadsväckande känsla för detaljer. Showen har gjort stor succé de senaste åren i Europa. På scenen som David Bowie får publiken uppleva den röst- och porträttlike artisten och multiinstrumentalisten Laurence Knight tillsammans med musiker och kör av absolut världsklass med låtar som Space Oddity, Starman, Fashion, Life on Mars, China Girl, Rebel Rebel, Golden Years, Modern Life, All the Young Dudes, Lets Dance, Heroes, Fame och Absolute Beginners.

Läs mer: www.bowietribute.se

Video (Youtube) via: https://youtu.be/W3yLbADI1RQ

BESTERMAN AB 2016

Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert tfn:0707-178008 pr@werecki.com Werecki Promotion Company. Pressbilder samt ytterligare info se: www.werecki.com