Mr & Mrs Wells på vårturné och släpper nytt album 2016!

Mr & Mrs Wells på vårturné och släpper nytt album 2016!

Vårturnén ”World Wide Tour In Wermland” blir en musikalisk föreställning av högsta klass med 100% Boogie, Jazz och Rock men även att bjudas på en en stor dos humor och fantastiska anekdoter. Med sig har de husbandet, Lars Risberg på bas och Roine Johansson på trummor. Parallellt med turnén släpper Maria Wells sitt första soloalbum med texter av Camilla Läckberg och musik av Robert Wells, albumrelease den 21 mars 2016.

Turnéplan: World Wide Tour Wermland 2016

30 mars Säffle, Medborgarhuset

31 mars Ingesund, Musikhögskolan

1 april Kil, Kulturhuset Kil Arena

2 april Forshaga, Folkets Hus

6 april Filipstad, Folkets Hus

7 april Karlstad, Scalateatern

8 april Torsby, Frykenskolans Aula

9 april Sunne, Fryxellska Aulan

14 april Kungälv, Mimershus

(med reservation för eventuella ändringar)

Biljetter via: www.ticnet.se

Mr Wells: Utbildad konsertpianist på Musikhögskolan. Hårt arbetande musikant på de flesta arenorna. 1986 fick han uppdraget i två olika nöjesserier i SVT som solist och kapellmästare till våra mest folkkära artister. Samma år kom han in på Svensktoppen och medverkade i Melodifestivalen. Under åren har det blivit mängder av turnéer med trio, storband och framförallt med Rhapsody In Rock både i Sverige, Ryssland, England, Australien USA och Kina för att nämna några. Över 2 miljoner har sett hans konserter enbart i Skandinavien.Mer än 90 artister har gästat hans shower. En viktig del i karriären har varit åren med Charlie Norman, sida vid sida på scenen.En mentor som visat vägen med ”Old Time Entertainment”.

Läs mer: www.wellsmusic.se

Mrs Wells: Maria började sin karriär på hemmaplan vid Säffleoperan. Hon har en gedigen karriär i bagaget som sångerska, skådespelerska och författare. Maria har flitigt turnerat runt om i Värmland med dansband under 80-talet.På 90-talet spelades revy med komikerduon ”Stefan & Krister” tillsammans med hennes sånggrupp AVEC.De gjorde även ”Allsång På Skansen” under flera år med Bosse Larsson och Lasse Berghagen.Hon har även setts i Mr Wells "Rhapsody In Rock" med gruppen Vocalettes i Sverige och utomlands. 2009 släppte Maria sin debutbok ”Mammafällan” och 2011 kom uppföljaren ”Mammatankar”. 2015 släpptes en novellsamling med uppföljning senare under året. Nu släpper Maria Wells äntligen sitt första egna CD . Musik av Mr. Wells och texter av Camilla Läckberg bl.a. Albumrelease den 21 mars 2016. Läs mer: www.mariawells.se

WELLS MUSIC OCH WESTPOINT EVENT JANUARI 2016

Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert tfn: 0707-178008 pr@werecki.com