Musikalstjärnor på julturné! Peter Johansson, Jesper Sjöberg och Matilda Grün -på turné i december med ”Julen är här” 2014!

Det blir musikalglans när Peter Johansson (Jesus Christ Superstar, Rock of ages,  m.fl.), Jesper Sjöberg (Sound Of Music, West Side Story, Flashdance m.fl.) och Matilda Grün beger sig ut på decemberturné med "Julen är här” 2014!

Premiär för årets stora julturné blir det i Linköping på Konsert och kongress den 5 december, då totalt 16 konserter ska genomföras i 13 orter runt om i landet! (Se turnéplan nedan). Fjolårets konsertturné blev en succé och spelades för slutsålda konserthus och det stora intresset för fjolårets turné gör att man i år genomför fler konserter än tidigare! Biljetter via ticnet.

Jesper Sjöberg är ny gästartist!

När Peter Johansson och Matilda Grün återigen ger sig ut på julturné är det med en ny gästartist – sångaren, skådespelaren och komikern Jesper Sjöberg en mångsidig artist som har medverkat i ett stort antal musikaler (bl.a Sound Of Music, West Side Story, Buddy Holly, Flashdance) och framträdanden i humorsammanhang i flera tv-kanaler. Uppbackade av kör och sexmannaband bjuder de på en gnistrande och stämningsfull konsert med såväl nya som gamla jullåtar, allt från klassiskt till rock’n’roll, i en varierande och underhållande show med mycket humor och sångglädje och mysig och familjär julstämning!

Peter har gjort sig känd framför allt som Sveriges Queen-tolkare nummer ett efter sina år som huvudrollsinnehavare i We Will Rock You i London och den egna arenaturnén Champions of Rock. 2013 kunde han ses i rollen som Stacee Jaxx i den kritikerrosade musikalen Rock of Ages på Chinateatern. Under våren 2014 har han spelat Judas i Arenaturnén av Jesus Christ Superstar och lovordats av pressen. Matilda har spelat på några av Europas finaste musikalscener i Tyskland och Wien och tillsammans med kusin Peter har hon deltagit i Så Ska Det Låta.  Jesper Sjöberg från Osby är en mångsidig artist. I hans cv finns ett stort antal musikaler (bl.a Sound Of Music, West Side Story, Buddy Holly, Flashdance) och framträdanden i humorsammanhang i flera tv-kanaler.

Läs mer via: www.pnmmusic.se

Turnéplan: ”Julen är här” 2014

5 december kl 19.30: K & K Linköping

6 december kl 15.00: K & K Linköping