Nääs Friluftsteater får premiär den 1 juli med sommarteatern "Pannkakstårtan"!

Nääs Friluftsteater får premiär den 1 juli med sommarteatern "Pannkakstårtan"!

Ny sommarteaterscen Nääs Friluftsteater i Floda strax utanför Göteborg får premiär den 1 juli. I samarbete med August Abrahamsson stiftelse skapar Comedy Art Theatre en ny friluftsscen. Här byggs det upp en pittoresk Pettson & Findus-värld med en bedårande utsikt i en fantastik miljö med vattnet i bakgrunden och här ska det spelas barnteater i sommar. Premiärföreställningen blir Pettson & Findus "Pannkakstårtan".

Pettson & Findus "Pannkakstårtan" på Nääs Friluftsteater får premiär den 1 juli och spelas lördagar och söndagar fram till den 30 juli. Biljetterna är släppta via: www.sommarteater.nu/pettson-findus/ alt. ticketmaster

Om föreställningen:

Pettson & Findus "Pannkakstårtan” är en varm, rolig och fartfylld berättelse som bygger på boken med samma namn skriven av Sven Nordqvist.

Det är Findus födelsedag och Pettson ska som vanligt baka en pannkakstårta. Men mjölet är slut och cykeln har punktering och nyckeln till snickarboden är borta och Anderssons tjur har lagt beslag på den långa stegen. Så hur ska det nu gå med kalaset? Vilken tur att Pettson är uppfinningsrik gubbe! Så med hjälp av ett metspö, en rödgul gardin och Jussi Björling går allt till slut som det ska, trots att han får äggröra över hela byxorna. Men varför tror grannen Gustavsson att Pettson har blivit tokig? Och varför vill han inte smaka på pannkakstårtan?

I rollen som Pettson ser vi Bengt Kyllinge, Findus spelas av Linnea Bäck och grannen Gustavsson görs av Edvin Erlandsson, som också spelar högsta hönset Prillan samt Anderssons ilskna tjur.

COMEDY ART THEATRE

PR: WERECKI PROMOTION
www.werecki.com

Kontakt: Rickard Werecki tfn: 0707178008 mail: pr@werecki.com Werecki Promotion Company www.werecki.com