Nina Söderquist samlar svenska rockeliten på nya rocklåten ”Breathe”!

Nina Söderquist samlar svenska rockeliten på nya rocklåten ”Breathe”!

Nina Söderquist släpper rocklåten ”Breathe”. Inspelad tillsammans med hennes rockkollegor, Mikkey Dee (Scorpions), Rasmus Ehrnborn (Soilwork), Mic Michaeli (Europe), Jona Tee (Heat), Tommy Johansson (Sabaton) med singelrelease onsdag den 24 juni 2020.

Låten tillägnas med omtanke till de äldre i Sverige och intäkterna för låten går till deras gemensamma insamlingsprojekt "Hang In There" (Se filmklipp nedan) med hopp om att dela ut blommor till ålderdomshem runt om i Stockholm, Göteborg och Malmö. Ett litet budskap med omsorg och kärlek till de äldre från svenska rockeliten.

- Vi rockers vill ju bidra, stötta de äldre runt om på äldreboenden som är i en svår tid och ge dem ett hopp med massvis av kärlek! Det tänkte vi försöka göra med att dela ut en blomma för att visa vår omtanke, allt för en lite ljusare tillvaro där många just nu är väldigt ensamma. Vi vill bidra med något positivt i pandemins spår på några äldreboenden och vi hoppas att kunna glädja och överraska dem alla, säger Nina Söderquist och Mikkey Dee.

Filmklipp om insamlingen "Hang In There" via (YouTube): Klicka här...

Förhandslyssna: klicka här…

Pre-Save (Spotify) Klicka här…

Download (WAV/MP3 endast för promotion) Klicka här... lösenord krävs kontakta pr@werecki.com

Nina Söderquist Här...
Mikkey Dee Här...
Tommy Johansson Här...
Rasmus Ehrnborn Här...
Jona Tee Här...

Läs mer: www.ninasoderquist.com

Singelrelease: Nina Söderquist feat. Mikkey Dee, Rasmus Ehrnborn, Jona Tee onsdag den 24 juni 2020.

NINA SÖDERQUIST AB

Press och intervju-förfrågningar kontakta: Rickard Werecki tfn:0707178008 pr@werecki.com

Promotion och kommunikationsbyrå inom Teater, Turnéer, Konserter, Musik, Skivreleaser, Film, Bokreleaser, Kultur och Nöje!