Nu är det klart! Karl Hedin till Sunne Jaktmässa i Rottneros park den 2-3 augusti 2019.

Stora och populära ”Sunne jaktmässa” i Rottneros Park har blivit en återkommande tradition. Sedan starten 2014 har mässan vuxit sig större och större från år till år mitt i hjärtat av Värmländska Rottneros Park i Sunne, för alla hund-, jakt-, mat- och skogsintresserade ska den tilltala hela familjen, 2-3 augusti 2019 på Rottneros Park i Sunne.

Nu är det klart att Karl Hedin gästar årets mässa, jägaren och skogsentreprenören och debattören har åkt runt i Mellansverige och hållit föredrag om svensk varg och skogspolitik. Han är också medförfattare till böckerna "Varg och landsbygdsboende” ”De jagade jägarna" och ”Attacken mot äganderätten” på Sunne Jaktmässa kommer han att hålla fördraget ”Statskuppen”.

Karl är sedan tidig ålder en inbiten jägare och hundförare med väldigt duktiga hundar och han har genom åren lagt ner närmare otroliga 1158 älgar vilket det är väldigt få som kan stoltsera med.

- Vi är oerhört stolta och glada för att Karl Hedin vill besöka Sunne Jaktmässa många väldigt har hört av sig till oss och önskat att Karl Hedin återigen kommer till Sunne Jaktmässa. säger Peter Besterman programansvarig på mässan.

Om Karl Hedin är den 3:e generationen i familjeföretaget började arbeta inom företaget 1972 och tog över som VD och ägare i AB Karl Hedin 1983. Han har som har som ägare och koncernchef utvecklat en av landets mest kända trävarukoncerner. Verksamheten omfattar bland annat sågverk, emballageproduktion och byggmaterialhandel. AB Karl Hedin och Karl privat är stora skogsägare, och tillsammans äger man runt 30000 ha produktiv skogsmark i Sverige och ytterligare ca 9000 ha i produktiv skogsmark i Estland.Tyvärr drabbades man hårt under den stora skogsbranden 2014.

”Camp Sunne” jaktmässans egna underbara camping i direkt anslutning till entrén vid Rottneros Park.

Många utställare finns på plats för att presenterar utrustning och senaste nytt. Möjlighet till att få prova på. Det bjuds även på humorkväll, till god mat med vilt i smak på restaurangområdet, Barnområde för de allra minsta, 5-kamp, vinstchanser till ett värde för över 300.000kr på entrébiljetten. Det blir mycket nytt, väldigt spännande och vansinnigt roligt för hela familjen med ”Sunne Jaktmässa” den 2-3 augusti på Rottneros Park i Sunne.

Läs mer via www.sunnejaktmassa.se

Biljetterna är släppa via www.ticketmaster.se alt. Scalateatern i Karlstad, tfn: 054-19 00 80 alt. www.sunnejaktmassa.se

SUNNE JAKTMÄSSA, BESTERMAN AB

Presskontakt: Rickard Werecki tfn: 0707178008 pr@werecki.com Werecki Promotion Company - www.werecki.com