Peter Harryson på turné med "Visor & Anekdoter"

Peter Harryson på turné med "Visor & Anekdoter"

I höst åker Peter Harryson på turné med "Visor & anekdoter". Det blir konserter med väl valda visor av bland andra Cornelis Vreeswijk, Evert Taube, Olle Adolphson, Fred Åkerström varvat med underbara historier ur Peters liv om hans möten med många av våra största artister och skådespelare. Varje konsert blir unik och programmet bestäms under tiden den kvällen pågår, så det blir mycket plats för både improvisation, humor och musik. På scen ackompanjeras Peter Harryson av gitarr-virtuosen Bengt Magnusson.

- Jag ser verkligen fram emot turnén och att dela med mig av mina historier med musiken ur den svenska visskatten. Det ska bli härligt att möta publiken igen. Säger Peter Harryson.

Turnépremiär blir det den 15:e oktober i Växjö och det blir åtta stopp med final i Malmö den 8:e november 2024.
Biljetterna är släppta via guppy.nu.

Turnéplan: Peter Harryson "Visor & Anekdoter" 2024.
15/10 Växjö, Teater
16/10 Skövde, Stadsteater
17/10 Jönköping, Teater
31/10 Lund, Stadsteater