Premiärkväll för sommarteatern och musikalkomedin ”Jeppe på berget” med Claes Malmberg och Marianne Mörck på Tjolöholms slott!

Ikväll blir det premiär för musikalkomedin ”Jeppe på berget” med Claes Malmberg, Marianne Mörck i huvudrollerna tillsammans med Robin Stegmar, Ulf Eklund, Victoria Kahn, Ellen Lindström, Nina Hammarklev, Carolie Ledstam, Henning Ledstam, Andreas Anderssonoch Hans Brorson i en anrik och storslagen kulturmiljö på Tjolöholms slott i Kungsbacka, en av Sveriges nya tillskott av sommarteatrar.

Premiär för musikalkomedin ”Jeppe på Berget” den 11 juli 2019 på Tjolöholms Slott. Föreställningen spelas ons, tors, fre, lör, sön fram till den 11 augusti 2019.

Biljetterna är släppta via: www.jeppepaberget.se eller på telefon: 0300-404600

Handlingen:

Bonden Jeppe (Claes Malmberg) lägger hellre pengarna på brännvin och poker än på mat och såpa. Han står hellre på krogen och skroderar än han går på åkern och slår. Nille (Marianne Mörck) spelar Jeppes fru som sköter gården och har tröttnat på svineriet och låter både tungan och piskan vina över sin suput till karl. Baronen och byborna vill spela Jeppe ett spratt och iscensätter ett skådespel som Jeppe sent ska glömma. Om han ens klarar sig med livet i behåll….

En nyskriven musikal i unik lantlig miljö med två av Sveriges roligaste skådespelare i huvudrollerna tillsammans med stor ensemble.

Ensemble: Claes Malmberg, Marianne Mörck, Robin Stegmar, Ulf Eklund, Victoria Kahn

Ellen Lindström, Nina Hammarklev, Carolie Ledstam, Henning Ledstam, Andreas Andersson och Hans Brorson.

Föreställningsbilder samt ytterligare info via www.werecki.com

BORTOM UNIVERSUM PRODUKTION & TJOLÖHOLMS SLOTT

Presskontakt: Rickard Werecki tfn:0707178008 pr@werecki.com WERECKI PROMOTION COMPANY pressbilder ytterligare info se www.werecki.com