Stort publikintresse till Tomas von Brömssens sista revy – nu släpps extraföreställningar.

Biljetterna till Tomas von Brömssens ”Tomas Sista Revy” på Lisebergsteatern i Göteborg har sålts i rekordfart och redan en dryg månad efter biljettsläpp är närmare 75% av biljetterna bokade och sålda. Den stora efterfrågan har gjort att produktionsbolaget 2Entertain tagit beslut om att släppa flertalet extraföreställningar.

För 25 år sedan hade Tomas von Brömssen premiär för sin första revy på Lisebergsteatern i Göteborg. Det blev en fullständig succé. Föreställningen spelades i över ett år i Göteborg, följt av långa spelperioder i både Stockholm och Oslo. Den första revyn följdes upp med Tomas Revy II & III, med över 200 föreställningar i Göteborg, Oslo och på turné i Norge. Nu ser det ut som att historien upprepar sig.

Tomas, som är mitt uppe i repetitionerna av nya revyn är överväldigad.

- Det här hade jag aldrig vågat hoppas på. Blir alldeles varm i hjärtat att så många vill komma och kika, säger Tomas von Brömssen.

Tomas har samlat sitt favoritteam av kreatörer omkring sig för skapandet av föreställningen. Inte minst regissören och parhästen Bo Hermansson, som ligger bakom succéer som ”Hotelliggaren”, ”I hetaste laget”, ”Sing’in in the Rain” och ”La Cage aux Folles”. Bo och Tomas har en lång historik tillsammans, förutom revyerna, även TV-klassikern "Albert & Herbert", tillsammans med Sten-Åke Cederhök."

- Det repeteras just nu för fullt inför den stora premiären. Vi ska faktiskt redan nästa vecka testa föreställningen på en liten provpublik, berättar regissör Bo Hermansson.

Med på scen förutom Tomas finns Rudy Addo, Malin Stenbäck samt Sven-Eric Dahlbergs orkester. Tomas Sista Revy spelas hela våren 2015 på Lisebergsteatern i Göteborg. Premiär 29 januari.

Biljetterna till följande extraföreställningar släpps fredag den 5 december: Lördagen den 7 februari kl.16.00.

Lördagen den 14 februari kl. 16.00
Torsdagen den 5 mars kl. 19.30
Söndagen den 8 mars kl. 15.00
Söndagen den 15 mars kl. 15.00
Söndagen den 22 mars kl. 15.00
Söndagen den 29 mars kl. 15.00

2ENTERTAIN

För ytterligare information, bilder och intervjuförfrågningar kontakta:

PR-ansvarig: Rickard Werecki Lycknert, pr@werecki.com, tfn: 0707-17 80 08.

werecki promotion company - www.werecki.com

Producent: Janne Andersson, 2Entertain, janne.andersson@2entertain.com
Marknad/Sälj: Annika Cardell, 2Entertain, annika.cardell@2entertain.com, 0733-64 65 35