Succé för ”Sound Of Music” med Elisa Lindström & Christopher Wollter. Nu släpps extraföreställningar på Nöjesteatern i Malmö!

Nu förlängs spelperioden för den tidlösa klassikern, musikalen ”The Sound of Music” som just nu gör stor succé med Elisa Lindström (Maria) och Christopher Wollter (Kapten von Trapp) i huvudrollerna. Intresset av biljetterna är jättestort och för att möta den stora efterfrågan släpps det nu fler föreställningar!

Extra föreställningar släpps till följande datum den 26-28/12, 12-14/1, 19-21/1, 26-28/1, spelas fredagar, lördagar och söndagar fram till den 28 januari 2018 på Nöjesteatern i Malmö.

Den 29 september hade musikalen The Sound of Music premiär på Nöjesteatern i Malmö. Salongen är utsåld fram till början på december. Vi förlänger nu spelperioden fram till och med den 28 januari 2018.

Föreställningen är bejublad både i press och publik hyllningar på facebook. Med fantastiska dans och sångnummer tar ensemblen med oss genom den tidlösa musikalen från 1959. I Nöjesteaterns uppsättning möts vi av sprudlande sång och dansnummer av Elisa Lindström tillsammans med de 7 von Trapp barnen. Ljuvlig skönsång från Abbedissan, Eva-Lotta Hultman och förtjusande toner när Christopher Wollter sjunger klassikern Edelweiss.

Handlingen: Nunnan Maria blir skickad till kapten Georg von Trapp för att ta hand om hans sju barn. Barnen fattar så småningom tycke för henne, då hon för in sång, musik och glädje i huset. Något som inte funnits sedan deras mamma dog flera år tidigare. Kapten von Trapp tycker i början inte om Marias påhitt, men blir gradvis mer och mer betagen i henne. Maria och Kapten von Trapp gifter sig med varandra, medan nazismen lurar bakom hörnet. De flyr och gömmer sig i Marias gamla kloster, där får hjälp av nunnorna, som saboterar nazisternas bilar.

Om Elisa Lindström: Elisa vann Let´s Dance (2016) och TV4s Körslaget (2013) samt dansbandskampen i SVT (2010). Hon är dessutom Grammisvinnare två år i rad (2014, 2015).

Om Christopher Wollter: Sångare och skådespelare med en mängd huvudroller på bland annat Malmö Opera där han spelade titelrollen i Dr Zijvago. Han har också setts på Tv och i filmer som Lyckliga Jävel, Maria Wern och Anna Odells Guldbaggevinnande Återträffen.

Biljetterna säljs via www.juliusbiljettservice.se eller på telefon: 0775 700 400.

Musik av Richard Rodgers och text av Oscar Hammarstein II.

Maria: Elisa Lindström

Kapten von Trapp: Christopher Wollter

Regi: Anders Aldgård

Koreografi: Siân Playsted