Succékomedin ”Tresteg i Snedsteg” med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna tar plats på Lisebergsteatern!

I höst spelar Thomas Petersson och Annika Andersson succékomedin ”Tresteg i Snedsteg” på Lisebergsteatern. Föreställningen gjorde stor publiksuccé på Krusenstiernska Teatern i somras och nu flyttar den in på Lisebergsteatern. Thomas och Annika har sällskap på scen av farsfavoriterna Carina Lidbom, Robin Stegmar, Alexander Stocks och Anna-Karin Palmgren. För regi står Adde Malmberg.

-Nu är alla förberedelser igång för att möta Göteborgspubliken! Efter en sagolik succésommar på Krusenstiernska Teatern känns det otroligt spännande och roligt att nu äntligen få flytta in i Lisebergsteatern. De sista förberedelserna och uppdateringarna är i full gång och scenografin har landat! Nu ska vi bara slipa och finputsa lite inför Göteborgspremiären nästa vecka, säger Adde Malmberg.

Det är ett inrepat gäng som kommer till Lisebergsteatern. Skådespelarna har inte mindre än 30 föreställningar i ryggen från sommarsäsongen på utomhusarenan Krusenstiernska Teatern i Kalmar, där föreställningen blev en av teaterns absolut största succéer.

Tresteg i Snedsteg spelas på Lisebergsteatern under hela hösten, fram tom den 12 december. Premiär 25 september. Biljetter via www.showtic.se eller www.liseberg.se

I rollerna: Thomas Petersson, Annika Andersson, Carina Lidbom, Robin Stegmar, Alexander Stocks samt Anna-Karin Palmgren

Regi och översättning: Adde Malmberg

Producent: Bosse Andersson

Medproducent: Vicky von der Lancken

Scenograf: Fredrik Dillberg

Kostymdesign: Camilla Thulin

Mask- & perukdesign: David Julio

Manus: Derek Benfield

Originaltitel: Anyone for breakfast

Presenteras av: 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion

Tresteg i Snedsteg

Det kunde ha varit en bra idé av henne (Carina Lidbom) att låna ut sitt hus till sin bästa väninna (Annika Andersson) för lite ”rajtan-tajtan” vid sidan om, med den där killen från badmintonhallen. Samtidigt som hon själv kan sticka över till väninnans make (Robin Stegmar) för lite eget ”rajtan-tajtan” när hennes man (Thomas Petersson) ändå blivit tvungen att flyga iväg till Stockholm på konferens.

Men som väntat kan ett korthus byggt på lögner och smussel i ett medelklasshem på 60-talet, raseras vid minsta påfrestning utifrån. Det räcker med en tilltagande dimma som hindrar makens flyg från att lyfta, så att även han landar hemma med flygvärdinnan (Anna-Karin Palmgren) för att ägna sig åt lite ”rajtan-tajtan”. Dimman, som ligger lika tät som intrigerna, hindrar även någon från att åka, någon annan från att smita, en tredje från att lämna och de flesta från att komma.

Biljettinfo:

Biljetterna säljs via www.liseberg.se och www.showtic.se

Pressbilder och info se även: www.werecki.com

2Entertain och Vicky Nöjesproduktion

Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert tfn: 0707-17 80 08 pr@werecki.com

werecki promotion company www.werecki.com

Annika Cardell, Project Manager Marketing & Sales, 2Entertain del av 2E Group AB (publ)
mail: annika.cardell@2egroup.se