Svenska bandet Join The Riot spelar in nya skivan i glasbur mitt i Stockholm!

Svenska bandet Join The Riot spelar in nya skivan i glasbur mitt i Stockholm!

Det är helt galet men sant! I projektet ”A Glass Cage Of Emotions” checkar Join The Riot den 1 juli in i ett av Stockholms mest trafikerade skyltfönster på Scandic Hotel Malmen för att färdigställa sitt kommande debutalbum. Det kommer att sättas upp en provisorisk studio och när de checkar ut den 31 juli kommer de ha ett färdiginspelat debutalbum med sig. Samtidigt släpps ett första smakprov från den kommande skivan.

Personer som passerar ska kunna se och följa skapandet samt ha möjlighet att bidra med sina egna idéer till processen. Under månaden kommer det bli konserter, event och happenings med gästartister och musiker. Alla kan delta och följa eventet live online runt om i hela världen via:

Bandet har sedan första dagen experimenterat med sätt att skapa och släppa musik. Efter två hektiska och blomstrande år har de under en period varit så upptagna att det blivit allt svårare att samla hela bandet på samma plats för att spela in deras skiva. Spekulationer över nya och spännande sätt att göra det på började då väckas och ”A glass cage of emotions” kom till. De förde vidare idén till skyltfönstret och Scandic Malmen, ett hotell som är känt för att ha en stark musikprofil i Stockholm.

-”A glass cage of emotions’ är ett experiment som förhoppningsvis kan utmana idén av hur album spelas in och släpps inom populärmusiken idag, i nya miljöer och under nya förutsättningar. Men självklart hoppas vi även på att nå en ny publik, bjuda in personer till inspelningsprocessen och förhoppningsvis inspirera någon att göra samma sak… eller i alla fall underhålla dem för ett tag. Den riktiga spänningen kommer ligga i att se resultatet av inspelningarna då det sker så nära allmänheten, allt kan hända” säger bandets frontman Henrik Ljungqvist.

PACE MANAGMENT / SOUNDLAND MUSIC

Följ på FACEBOOK: https://www.facebook.com/jointheriotofficial

Pressbilder och pressinfo se: www.werecki.com

Presskontakt:

Rickard Werecki Lycknert tfn:0707-178008 pr@werecki.com werecki promotion company

Kontakt:

Fredrik Andersson Pace Managment tfn: 0704-186189 hello@pacemswe.com