Svenske tenoren och konstnären John Kluge på turné i Sverige och USA! Nu släpps låten ”Leaving on a High Note” specialskriven av Allan Rich.

Nu släpper John Kluge låten ”Leaving on a High Note” vilken är specialskriven av Allan Rich (som skrivit till Whitney Houston, Barbra Streisand, Ray Charles, Natalie Cole m.fl.), Allan Roy Scott, Rickard Bonde Truumeel. John har flitigt de senaste åren turnérat runt om i Sverige och USA. I Sverige firar han i år 25års-jubileum med julturnén ”Änglaljus” som gästar 18 orter från Piteå i Norr till Malmö i söder tillsammans med gästartisterna Sonja Aldén, Py Bäckman m.fl. och den 26 juni 2019 är Kluge bokad på anrika Weill Recital Hall at Carnegie Hall i New York.

Lyssna på Spotify: Klicka här…

Download (radiopromotion) via: www.werecki.com eller kontakta pr@werecki.com eller via Dropbox Klicka här…

John Kluge är kritikerrosad för sin finstämda tenorröst och starka scennärvaro. Under de senaste 15 åren har John gjort över 800 konserter i Sverige samt utomlands. 2016 började John Kluge att måla akvarell. Detta fick snabbt stor uppmärksamhet internationellt liksom i Sverige. Målningarna säljs idag genom egna vernissager och socialamedier världen över. Inspiration hittar han genom sina globala resor, möten och känslor. I Sverige firar han i år 25års-jubileum med julturnén ”Änglaljus” som gästar 18 orter från Piteå i Norr till Malmö i söder tillsammans med gästartisterna Sonja Aldén, Py Bäckman m.fl. och den 26 juni 2019 är Kluge bokad på anrika Weill Recital Hall at Carnegie Hall i New York. John Kluge är idag en internationell artist men glömmer aldrig sitt ursprung - smålänning!

Turnéplan: Änglaljus 25års-jubileumsturné 2018 John Kluge, Sonja Aldén och Py Bäckman

23 nov Borås, Gustav Adolfskyrka

24 nov Karlstad, Karlstad Domkyrka

27 nov Kalmar, Glasverandan

28 nov Kristianstad, Kulturkvarteret, Konserthuset

29 nov Anderstorp, Anderstorps Kyrka

30 nov Göteborg, Smyrnakyrkan

1 dec Sundsvall, Stadshuset

2 dec Stenungsbaden, Stenungsundsbaden

4 dec Jönköping, Allianskyrkan

5 dec Umeå, Backens Kyrka

6 dec Växjö, Växjö Teater

7-8 dec Stockholm, Gustav Vasa Kyrka

9 dec Lidköping, Saleby Kyrka

11 dec Västerås, Västerås Slott

12 dec Bergsjö, Bergsjö Kyrka

14 dec Linköping, Missionskyrkan

15 dec Piteå, Acusticum

18 dec Malmö, Palladium

(Med reservation för eventuella ändringar) www.kluge.se

Biljetter Änglaljus via: Klicka här…

Biljetter John Kluge, Weill Recital Hall at Carnegie Hall New York 26 juni 2019 via: Klicka här...

Läs mer via www.kluge.se

KLUGE MUSIC PERFORMANCE

Presskontakt:

Rickard Werecki tfn: 0707-178008pr@werecki.comWERECKI PROMOTION COMPANY.

Pressbilder samt ytterligare info se även www.werecki.com