Visartisten och poeten Anders Stävarby aktuell med soloalbumet ”Fröding, Bellman, Andersson & Jag”! Nu släpps singeln ”Skeppet” och på miniturné hösten 2017!

Anders Stävarby en värmlänning från Lysvik som under många år skapat genuina, egna vistolkningar! Aktuell med senaste soloalbumet ”Fröding, Bellman, Andersson & Jag” som släpptes våren 2017. Albumet innehåller 15 låtar varav 10 egna kompositioner samt 5 visor av Gustav Fröding, Dan Andersson och Carl Michael Bellman. Anders Stävarby har genom åren turnérat i både Sverige, Norge och Finland samt medverkat på flertalet visfestivaler runt om i landet. Med en stark scennärvaro och ett stadigt grepp om sin publik med sin mjuka följsamma stämma och gitarrspel lyfter han fram sånger på ett mästerligt sätt.

Nu släpps första singeln tagen från albumet, text och musik av Anders Stävarby: ”Skeppet”

Lyssna (Spotify): https://open.spotify.com/track/0d1pOuS7AN1JuVzLPtwOX9

text & musik:Anders Stävarby. Tagen från albumet ”Fröding, Bellman, Andersson & Jag” med albumrelease våren 2017 (LightBay Records)

Downloads (Endast för promotion) via: www.werecki.com